همشهری آنلاین: وزیر آموزش و پرورش از تحول بنیادین در نظام آموزشی کشورمان از مهر سال آینده خبر داد.

 حمید رضا حاجی بابایی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار صداوسیما در آنکارا؛ گفت: در روش جدید دوره ابتدایی شش سال و دوره متوسطه هم شش سال خواهد بود و بر این اساس، دانش آموزی که سال بعد به کلاس اول ابتدایی برود، محصلی خواهد بود که دوره ابتدایی را شش ساله طی خواهد کرد.

حاجی بابایی تحول در نظام آموزشی را در دو محور ساختاری و محتوایی عنوان کرد و افزود: از این طریق، دانش آموز به جای روش‌های سنتی و حفظی با شیوه‌های جدید و روش‌های پیشرفته آشنا خواهدشد به نحوی که در طول یک دوره دوازده ساله اهل تفکر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری، تهذیب ، تحصیل و ورزش را سه محور مهم برشمردند ،‌گفت :در همین راستا، مدرسه بدون معلم ورزش نخواهیم داشت و کمبودهای موجود را با استخدام جدید مرتفع خواهیم کرد.

وزیر آموزش و پرورش دستیابی به نظام آموزشی ایده آل را در گرو برنامه ریزی و مدیریت صحیح ممکن دانست و گفت: مدرسه باید خانواده دوم دانش آموز باشد.

حاجی بابایی با اشاره به اینکه بیش از70 درصد مدارس ایران بعدازظهرها خالی است، گفت: برنامه ای در دستور کار داریم که از مدرسه به عنوان مکانی برای تحول فرهنگی در محله استفاده، و وقت خالی دانش آموزان درمدرسه به شکل ایده آل و منسجمی هدایت و پر شود. 

کد خبر 101809

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز