سه‌شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۸:۳۴
۰ نفر

گروه اقتصادی: با وجود وعده‌های مسئولان و دست‌اندرکاران تولید و تنظیم بازار مواد پروتئینی مبنی بر ثبات قیمت‌‌ها، طی روزهای اخیر قیمت گوشت مرغ تازه در فروشگاه‌های سطح شهر به 3هزار و 200 تومان در هر کیلو افزایش یافته است.

روند صعودی قیمت گوشت مرغ که از 3هفته پیش آغاز شده بود، همچنان ادامه دارد به‌نحوی که قیمت گوشت مرغ تازه که تا یک ماه گذشته به کمتر از 2 هزارو 400‌تومان کاهش یافته بود، از 2هفته پیش به 2هزار و 900 تومان افزایش یافته و طی هفته جاری به رکورد کم‌سابقه 3هزارو 200 تومان در هر کیلوگرم رسید. 

این افزایش قیمت در حالی صورت می‌گیرد که در روزهای گذشته مسئولان وزارت جهاد کشاورزی و بازرگانی بارها از افزایش و خودکفایی تولید، وجود ذخایر مناسب برای تنظیم بازار و ثبات قیمت این فراورده در روزهای پایانی سال خبر داده‌اند.

از سوی دیگر دست‌اندرکاران بازار مواد پروتئینی افزایش شدید قیمت گوشت مرغ تازه را ناشی از تعطیلات چندروزه هفته جاری و افزایش تقاضا برای این محصول قلمداد می‌کنند.

همچنین رئیس هیأت‌مدیره اتحادیه مرغداران، مرغ را ارزان‌ترین محصول پروتئینی قلمداد کرد و به ایرنا گفت: دولت تاکید دارد تا قیمت مرغ کاهش یابد.

این امر امنیت اقتصادی تولیدکنندگان مرغ را به مخاطره انداخته به‌نحوی که تولید‌کننده پس از جوجه ریزی نمی‌تواند پیش‌بینی کند سرنوشت فعالیت تولیدی او چه خواهد شد. محمد یوسفی افزود: در این شرایط، محصول پس از عرضه به بازار نیز با نوسان قیمت به فروش می‌رسد.

قیمت گوشت قرمز کاهش نیافت

از سوی دیگر، به‌رغم وعده‌های مسئولان برای افزایش عرضه گوشت گرم گوساله به نرخ 7هزار و300 تومان و واردات و افزایش عرضه روزانه گوشت قرمز گوسفندی در سطح شهر تهران، قیمت این فراورده همچنان بالا مانده است.

کد خبر 101707

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز