سه‌شنبه ۱۴ آذر ۱۳۸۵ - ۱۰:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: تشریفات ثبت قانونی شرکت بورس اوراق بهادار در حال انجام است و احتمالا هفته آینده این شرکت به ثبت می رسد.

نصراله برزنی  عضو هیات مدیره شرکت بورس به ایسنا گفت: در جلسه ای که روز گذشته با حضور اعضای هیات مدیره و مدیرعامل شرکت بورس تشکیل شد، استراتژی، سیاست‌های کلی و طراحی ساختار مطرح شد که با انسجامی‌ که در هیات مدیره وجود دارد فکر می‌کنیم پیشرفت خوبی داشته باشیم.

او یکی از مهم‌ترین مسائل شرکت بورس را تهیه فضا و ساختمان دانست و گفت: کمیته‌ای مسئول این کار شده که یا به خرید و یا به اجاره ساختمان بپردازیم در این هفته مطالعات صورت گرفته اما به هر حال مشخص است که چه فضایی برای شروع کار مورد نیاز است که متناسب با برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت مکانی را تامین و تجهیز خواهیم کرد.

عضو هیات مدیره شرکت بورس، اولویت‌های کاری شرکت بورس را مشخصا موارد مندرج در اساسنامه دانست و گفت: در زمینه معاملات، پذیرش و روابط بین‌المللی باید شرکت فعالیت کرده به هر حال بخشی از تجربیات موجود به شرکت منتقل خواهد شد؛ این طور نیست که همه چیز از صفر شروع شود.

وی به تغییر شکل حجم مبنا و دامنه نوسان اشاره کرد و گفت: به هر حال باید شرایط برای بازار فراهم شود، البته حجم مبنا و یا دامنه نوسان تنها در ایران اعمال نمی‌شود، در هیچ کجای دنیا به این صورت نیست که تعداد زیادی سهم مورد معامله قرار گیرد و در آخرین لحظه فردی با 100 یا هزار سهم قیمت پایانی را به دلخواه خود تغییر دهد؛ همیشه یک میانگین و حجم مبنا مطرح بوده است.

 این کار قبل از تعیین حجم مبنا در بورس ما رواج داشت و قیمت غیرواقعی به بازار القا می‌شد و همین امر موجبات سوء استفاده در بازار را فراهم می‌کرد.

حجم مبنا برای پیشگیری از اتفاقات در بازار بود اما این امکان وجود دارد که به این فرم ادامه پیدا کند اما قطعا برگشت به حالت قبل نخواهد بود زیرا این امر موجب ارائه تصویر غلط از وضعیت واقعی بازار می‌شود.

برزنی در ادامه عنوان کرد: روش و میزان حجم مبنا در حال بررسی است، اگر با اتفاقاتی که قبل از برقراری این سیستم وجود داشته مقایسه کنیم اصل کار درست است.

کد خبر 10168

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز