همشهری آنلاین: نمایندگی دایم جمهوری اسلامی ایـران در سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای به مناسبت سی و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران تصریح کرد:

ملت ایـران هرگز در برابر فشارهای ناعادلانه و ارعاب سر تسلیم فرود نخواهد آورد.

به گزارش خبرگزاری مهر، متن این بیانیه به شرح زیر است:

روز 22 بهمن 1388 مطابق با 11 فوریه 2010 جهانیان یکبار دیگر شاهد حضور میلیونی ایرانیانی بودند که با شور و شعف سی و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را گرامی داشتند.

این حضور بی‌سابقه در واقع رفراندوم دیگری بود که همبستگی ملت بزرگ ایران در حمایت از اصول و آرمانهای انقلاب اسلامی و عزم آنها در حفظ وحدت ملی و تمامیت سرزمینی ایران و تحقق توسعه سیاسی- اجتماعی و اقتصادی به ویژه تلاش جهت کسب فناوریهای صلح آمیز هسته‌یی با وجود تمام فشارها و تهدیدها را نشان داد.

راهپیمایی باشکوه ملـت ایـران به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب بزرگ اسلامی وحدت و یکپارچگی ملت بزرگ ایــران و اراده پولادین آنها در تداوم اهداف عالیه انقلاب را به نمایش گذاشت.

ملـت ایـران نشان داد که در پاسداری از استقلال، آزادی و نظام جمهوری اسلامی به عنوان دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی و تلاش برای پیشرفت در همه عرصه‌های زندگی مصمم و جدی است.

ملت ایـران از این فرصت برای یادآوری پیامهای اصیل انقلاب یعنی صلح، عدالت، کرامت انسان و احترام متقابل به تمام جهانیان استفاده کرد.

ملت ایـران در دعوت همیشگی خود برای صلح و ثبات پایدار و منطقه ای فارغ از جنگ و تجاوز و اشغالگری و مداخله خارجی مصر است.

با گذشت 31 سال از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران به رهبری امام خمینی (ره) در سال 1357 ملت ایـران برای دفاع از میراث انقلاب از همیشه قدرتمندتر و مصمم‌تر است.

مهمتر آنکه جمهوری اسلامی ایران در مقابل تمامی چالشهای طراحی شده توسط قدرتهای سلطه‌جو شامل هشت سال جنگ تحمیلی، اقدامات تروریستی که منجر به شهادت هزاران شهروند بیگناه و مقامات کشور انجامید، تحریمهای اقتصادی و دخالتهای کینه‌توزانه در امور داخلی ایران و در نهایت جنگ روانی که تا زمان حاضر نیز ادامه یافته مقاومت و به راه خود ادامه داده است.

راهپیمایی 22 بهمن 1388 در سراسر ایران نمایشی غیرقابل انکار از اتحاد و انسجام ملت ما در مقابل تحرکات شرورانه قدرتهای سلطه‌گر علیه ایران بود و بالاترین سطح حمایت مردمی از جمهوری اسلامی ایران برای دفاع از منافع عالیه ملت را به نمایش گذارد.

این راهپیمایی همچنین این فرصت را برای برخی قدرتها فراهم آورد تا با عنایت به این واقعیت با درک تصویری واقعی از ایران و فارغ از جوسازیهای نادرست و انحرافی محافل و رسانه‌هایی خاص، خط مشی و رفتار خود نسبت به جمهوری اسلامی ایران را اصلاح کنند.

ایـرانی قدرتمند در منطقه‌ای ژئواستراتژیک که در آشوب درگیریها و بحرانهای تحمیلی دست و پا می‌زند در حقیقت به مثابه سرمایه‌ای ارزشمند برای جهان است که شایسته توجه و تقدیر است.

این امر مستلزم اتخاذ رهیافتی واقعگرایانه از ناحیه همه کنشگران، در راستای شناسایی توانمندیهای بالقوه ارزشمند جمهوری اسلامی ایران و اراده آن برای تجمیع کلیه امکانات در خدمت به صلح و همکاری است.

با این وجود همانگونه که طی سه دهه گذشته به اثبات رسیده است جمهوری اسلامی ایران در دفاع از حقوق و منافع ملت خود پایمردانه ایستاده است و هرگز در برابر فشارهای ناعادلانه و ارعاب سر تسلیم فرود نخواهد آورد.

همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام مورخ 22 بهمن امسال خود به ملت ایـران فرموده‌اند «دوستان و دشمنان ملت ایران بدانند که این ملت راه خود را شناخته و تصمیم خود را گرفته است و برای رسیدن به قله پیشرفت و سعادت با تکیه بر خدا و اعتماد به قدرتی که خداوند به او بخشیده است هر مانعی را از سر راه بر خواهد داشت».

کد خبر 101503

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز