همشهری آنلاین: آقایان محمود احمدی نژاد و رابرت گابریل موگابه، پنجشنبه دو اردیبهشت مذاکرات خود را در کاخ ریاست جمهوری زیمبابوه در هراره آغاز کردند

به گزارش واحد مرکزی خبر، رئیس جمهور کشورمان عصر پنجشنبه، دوم اردیبهشت در رأس هیأتی سیاسی ـ اقتصادی، وارد هراره پایتخت کشور زیمبابوه شد.

آقای احمدی نژاد قبل از عزیمت به زیمبابوه، بر گسترش و تعمیق همه جانبه روابط تهران ـ‌ هراره تأکید کرد و جهت گیری کلی زیمبابوه را در مسائل جهانی با دیدگاه کلی ایران، منطبق دانست.

وی سفر به زیمبابوه را فصل جدیدی از توسعه روابط تجاری و این کشور را دروازه افزایش روابط همه جانبه، با قاره آفریقا می‌داند.

آقایان متکی وزیر امور خارجه، ثمره هاشمی دستیار ارشد رئیس جمهور، رحیم مشایی رئیس دفتر رئیس جمهور، دو تن از نمایندگان مجلس و معاونان وزرای خارجه، نفت و بازرگانی،‌ آقای احمدی نژاد را در سفر به زیمبابوه همراهی می‌کنند.

امضای اسناد همکاری ششمین کمیسیون همکاری‌های مشترک تهران ـ‌ هراره، مصاحبه مطبوعاتی به همراه رئیس جمهور زیمبابوه، بازدید از کارخانه‌های نساجی و تراکتورسازی هراره و شرکت در ضیافت شام رابرت موگابه از دیگر برنامه‌های نخستین روز سفر رئیس جمهور کشورمان به زیمبابوه است.

قرار است همزمان با سفر آقای احمدی نژاد به زیمبابوه، نخستین محموله تراکتورهای تولیدی کارخانه تراکتورسازی هراره به متقاضیان این کشور تحویل شود.

ایران برای راه اندازی این کارخانه، 4 میلیون دلار به زیمبابوه کمک توسعه‌ای کرده و‌ حجم روابط تجاری دو کشور در سال 2006، بالغ بر دو میلیون و 300 هزار دلار بوده است.

کد خبر 105720

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز