سه‌شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۹:۱۲
۰ نفر

گروه سیاسی: 22بهمن بار دیگر مردم ایران اسلامی در 818 شهر و شهرستان و 4هزار روستای کشور به کوچه و خیابان خواهند آمد تا صدای انقلاب اسلامی و شعارهای‌ آن را مانند پدران و مادران خود در 31سال پیش یکصدا فریاد کنند.

میثاق 22بهمن57 فردا بار دیگر تجدید خواهد شد و تجلی وحدت یک ملت به ظهور خواهد رسید؛ وحدتی که امام خمینی(ره) نیز آن را رمز پیروزی معرفی کردند.

امسال نیز همه مردم ایران اسلامی از سوی چهره‌ها و نهادهای گوناگون کشور به شرکت پرشور در راهپیمایی روز 22بهمن دعوت شده‌اند.آیت‌الله‌العظمی لطف‌الله صافی‌گلپایگانی در پیامی بر پرهیز از شعارهای تفرقه‌انگیز و بی‌احترامی به دیگران در این روز تأکید کرد.

به گزارش مهر، آیت‌الله‌العظمی صافی‌گلپایگانی در این پیام با یادآوری روزهای پیروزی انقلاب اسلامی، خطاب به مردم ایران اسلامی نوشته است: برادری آن روزها را نگاه دارید و مسئولیت سنگینی که به‌عهده فرد فرد شماست در نظر بگیرید.

روز 22 بهمن به ملت بزرگ ایران تعلق دارد. در این پیام همچنین آمده است: این روز به شخص و جناح و حزب خاصی تعلق ندارد و کسی حق مصادره آن را برای خود ندارد. آنچه مطرح است نظام اسلامی، شعائر اسلامی، احکام اسلام، هویت اسلامی و استقلال اسلامی است که همه باید پاسدار آن باشیم.

آیت‌الله‌العظمی صافی‌گلپایگانی در ادامه یادآور شدند: همه باید خدا را حاضر و ناظر بدانند و همگان از هر آنچه موجب اختلاف و تفرقه و تشتت است اجتناب کنند و در کمال وقار و صمیمیت و مهربانی همه مردم و احزاب و گروه‌های سیاسی در این اعلام حضور شرکت فعال داشته باشند؛ بر خود مسلط باشند، از کلمات و شعارهایی که تفرقه‌انگیز و وهن و بی‌احترامی به یکدیگر است جداً خودداری کنند.

برای دفع خطرهای احتمالی

آیت‌الله‌العظمی ناصر مکارم‌شیرازی نیز در پیام کوتاهی که در پایگاه اطلاع‌رسانی این مرجع تقلید منتشر شده است، از همه اقشار و همه جناح‏ها خواست تا با صفوف متحدتر به خیابان‏ها بیایند.

در پیام آیت‌الله‌العظمی مکارم‌شیرازی آمده است: به خواست خدا و با عنایات حضرت ولی عصر (ارواحنا فداه) 22بهمن امسال پرشورتر و باشکوه‏تر و منسجم‏تر از هر سال برگزار خواهد شد.

ملت عزیز ما، با هوش جمعی فوق‏العاده‏ای که دارند به خوبی درک می‏کنند که هر قدر فشار دشمنان خارجی بیشتر شود، حضور در صحنه لازم‏تر و ضروری‏تر و مایه برطرف شدن خطرهای احتمالی است.

روز یکدلی

همچنین رئیس مجلس شورای اسلامی در آستانه روز 22 بهمن در مورد اهمیت حضور مردم در راهپیمایی گفت: روز 22 بهمن باید روز صفا و یکدلی و برادری و نشان دادن عظمت و هیبت ملت ایران باشد.

به گزارش خانه ملت، علی لاریجانی با یادآوری اینکه ملت بزرگ ایران با راهپیمایی‌هایی که در سال 57 داشت عملا آن رژیم دیکتاتور را سرنگون و فضای جدیدی برای ملت ایران ایجاد کرد، اظهار داشت: روز 22بهمن اگر از خصوصیات مکتبی برخوردار باشد حتما به نفع ملت است.

دعوت از ملت

از سوی دیگر، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سازمان بسیج مستضعفین نیز با انتشار بیانیه‌های جداگانه‌ای از مردم ولایت‌مدار ایران اسلامی دعوت کردند تا پرشور و گسترده در راهپیمایی دشمن‌شکن 22 بهمن شرکت کنند.

همچنین اقلیت‌های دینی در اطلاعیه‌های جداگانه‌ای هم‌کیشان خود و عموم مردم را به حضور در راهپیمایی فردا فراخواندند.از سوی دیگر احزاب و گروه‌های سیاسی، تشکل‌های دانشجویی، سازمان‌های دولتی و همچنین اصناف در بیانیه‌ها و اظهارنظرهایی جداگانه مردم را به حضور مؤثر در این اجتماع عظیم مردمی دعوت کردند.

غریو‌الله‌اکبر، امشب از بام خانه‌ها

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: مراسم رسمی 22 بهمن در میدان آزادی رأس ساعت 10 صبح آغاز می‌شود. به گزارش مهر، اصغر آب خضر همچنین خبر داد که نزدیک به 300 خبرنگار خارجی و 800 خبرنگار داخلی این مراسم را پوشش خبری و تصویری خواهند داد.

او با اشاره به اینکه بیش از 500 غرفه فرهنگی، هنری، خبری، امدادی و رفاهی در مسیر راهپیمایی توسط سازمان‌ها، نهادها و تشکل‌های فرهنگی در نظر گرفته شده است در ادامه افزود: در روز راهپیمایی، مترو و شرکت واحد اتوبوسرانی به جهت رفت‌وآمد مردم سرویس‌دهی رایگان انجام می‌دهند.

آب‌خضر درباره مراسم گلبانک‌الله‌اکبر در شامگاه 21 بهمن گفت: مردم ایران اسلامی در شامگاه 21 بهمن امسال به یاد تکبیرهای بهمن 57 که موجب درهم شکستن تمام کاخ‌های ظلم و طاغوت شاه شد، نوای دل‌انگیز و روحانی گلبانک تکبیر ملت در شب 22 بهمن‌ماه، ساعت 21 شب در آسمان ایران طنین‌انداز می‌کند.

کد خبر 101349

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز