گروه سیاسی: در آغاز جشن‌های سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، در خمین خانه محل ولادت و دوران جوانی رهبر کبیر انقلاب اسلامی و در اراک حجره امام و در قم بیت ایشان گلباران و عطر‌افشانی شد

 و در تهران، رئیس‌‌جمهور و اعضای هیات‌دولت دهم صبح 12بهمن  به حرم امام خمینی(ره) رفتند و پس از ادای فاتحه برای رهبر فقید انقلاب اسلامی بر مزار شهدای انقلاب نیز حاضر شدند.

در ابتدای این برنامه که سیدحسن خمینی، نوه امام راحل(ره) نیز حضور داشت، محمود احمدی‌نژاد و همراهانش، بر مزارهای سیداحمدخمینی، همچنین همسر امام خمینی(ره) و مرحوم آیت‌الله‌العظمی سلطانی طباطبایی و مرحوم آیت‌الله توسلی حضور پیدا کردند.

فاتحه‌خوانی برای شهید بهشتی، شهدای هفتم تیر 60 و همچنین شهیدان باهنر و رجایی از دیگر برنامه‌های رئیس‌جمهور و هیات‌دولت در بهشت زهرای تهران بود.

احمدی‌نژاد در سخنرانی‌اش در حرم امام(ره) گفت: 22بهمن امسال پیام‌های جدیدی دارد. او تاکید کرد: 22بهمن امسال پایان راه سلطه‌گران است.رئیس دولت دهم پیش‌بینی کرد که ملت بزرگ ایران در این روز و در روز تجدید میثاق، با توان و انرژی بالا فعالیت خود را ادامه خواهد داد به‌گونه‌ای که یأس و ناامیدی را به‌طور کامل در اردوگاه ستمگران حاکم خواهد کرد و یک بار دیگر افق روشن فردا در برابر همه بشریت را ترسیم خواهد ساخت.

جایگاه سخنرانی تاریخی

همچنین صبح 12بهمن  در سراسر کشور جشن‌های سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از ساعت9:33 صبح آغاز شد.در این ساعت که ساعت ورود امام خمینی به ایران در فرودگاه مهرآباد است، همزمان با به صدادرآمدن زنگ انقلاب در مدارس، سوت کشتی‌ها و کارخانه‌ها و ناقوس کلیساها نیز نواخته شد.

12بهمن همچنین محل جلوس و سخنرانی حضرت امام(ره) در بهشت زهرای تهران در 12 بهمن 57، گلباران شد.براساس گزارش ایسنا، اقشار گوناگون مردم، خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران و همچنین مقامات لشکری و کشوری در این مراسم حاضر شدند.

اجرای برنامه حاملان قرآن توسط گروه دختران دانش‌آموز، اجرای سرود توسط گروه رزم‌نوازان دژبان ارتش جمهوری اسلامی ایران و همچنین گروه همخوانی، شعرخوانی، پیام خانواده معظم شهدا که توسط یکی از فرزندان شاهد خوانده شد و سخنرانی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، از دیگر برنامه‌های مراسم 12بهمن بود.

گلباران در قم، اراک و خمین

در زادگاه امام خمینی(ره) نیز همزمان با لحظه ورود امام راحل به کشور بیت آن رهبر فقید، گلباران و عطرافشانی شد.در این مراسم که قربانعلی دری ‌نجف‌آبادی نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک، استاندار مرکزی و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان حضور داشتند مراسمی در گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد.

در این مراسم که مهر خبر آن را منتشر کرد، دری‌نجف‌آبادی تاکید کرد: قیام امام خمینی(ره) به پشتوانه و تأسی از فرامین الهی و با پشتیبانی مردم و برای رضای خدا به نتیجه رسید.

دادستان پیشین کل کشور، انقلاب اسلامی را ودیعه‌ای الهی نزد مردم خواند و گفت: امروز زمام رهبری انقلاب اسلامی در دستان جانشین خلف امام راحل قرار دارد و در این میان تبعیت کامل مردم از فرامین ولی فقیه نشان‌دهنده ارادت مردم به مقام معظم رهبری است.
در 2 مراسم همزمان دیگر، بیت امام در قم و حجره محل تحصیل ایشان در اراک نیز گلباران و عطرافشانی شد.

کد خبر 100793

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز