دوشنبه ۱۳ آذر ۱۳۸۵ - ۱۹:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: دونالد رامسفلد وزیر دفاع پیشین آمریکا، دو روز قبل از پایان دوران وزارتش، خواستار تغییراتى وسیع در سیاست آمریکا در عراق شده بود

آسوشیتدپرس از واشنگتن گزارش داد روزنامهِ نیویورک تایمز در این مورد نوشته است این مطلب را رامسفلد، ششم نوامبر در نامه‌اى محرمانه براى کاخ سفید نوشته بود.

اریک راف، سخنگوى پنتاگون، با تاییدِ محتواى این دیدگاه رامسفلد، تاکید کرد که او این مطلب را به روزنامه‌ نیویورک تایمز ارائه نکرده است.

دونالد رامسفلد، در این نامه خواستار کاهش شدید نیروهاى آمریکایى در عراق شده و بر این نظر تاکید ورزیده که استراتژى آمریکا در عراق باید به کلى تغییر یابد.

گفتنى است دیدگاه رامسفلد شب  قبل از راى گیرى  کنگره آمریکا به کاخ سفید ارسال شده بود.

رامسفلد در نامه‌اش به این نکته اشاره کرده که فعالیت‌هاى کنونى نیروهاى آمریکایى در عراق رضایت بخش نیست. رامسفلد در این نامه نوشته است که نیروهاى آمریکایى باید تنها در استان‌هایى در عراق حضور یابند و در تامین امنیت این استان‌ها بکوشند، که مردم این استان‌ها خواستار حضورشان باشند.

تا کنون رامسفلد به عنوان یکى از سیاست‌مدارانى به حساب مى‌آمد که با هر گونه تغییرى در سیاست آمریکا مخالف بود و فقط با تکیه به زور خواستار عملى شدن سیاست این کشور در عراق  بود. رامسفلد پس اعلام نتایج انتخابات کنگره آمریکا، در ابتداى ماه نوامبر سال جاری، که در آن حزب جمهوری‌‌خواه آمریکا به شدت شکست خورد، استعفا کرد.

کد خبر 10141

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز