همشهری آنلاین: پنتاگون برای تأمین هزینه جنگ‌های عراق و افغانستان از کاخ سفید درخواست 99.7 میلیارد دلار بودجه بیشتر کرد.

به گزارش آسوشیتدپرس چنانچه این درخواست وزارت دفاع آمریکا مورد قبول رییس جمهور قرار بگیرد و در کنگره تصویب شود، بودجه سال جدید پنتاگون به 170 میلیارد دلار خواهد رسید.

درخواست بودجه بیشتر از سوی برنامه ریزان نظامی آمریکا در حالی انجام می شود که جرج بوش در حال تدوین سیاست های جدید در مورد جنگ عراق است و بحث در مورد اعزام هزاران سرباز جدید به عراق بالا گرفته است.

جنگ در عراق تا به حال 350 میلیارد دلار برای آمریکا هزینه در برداشته است و اگر هزینه جنگ در افغانستان و مبارزه با تروریسم در دیگر مناطق دنیا به آن اضافه شود به 500 میلیارد دلار خواهد رسید.

در صورتی که این بودجه جدید به تصویب برسد هزینه های جنگ در عراق در سال جاری نسبت به سال گذشته 50 میلیارد دلار بیشتر خواهد شد. کنگره آمریکا در ماه سپتامیر گذشته 70 میلیارد دلار بودجه اضافی برای تأمین مخارج نیروهای  آمریکایی حاضر در عراق  تصویب کرده بود و آن را در اختیار پنتاگون قرار داده بود.

همچنین از عراق گزارش می رسد سربازان  آمریکایی در پایگاه ویکتوری پنج شنبه 21 دسامبر یک، روز پس از آن که وزیر دفاع جدید آمریکا وارد عراق شد در گفت و گو با وی گفتند اعزام نیروهای بیشتر به عراق می تواند به بهبود اوضاع موجود در عراق کمک کند. این در حالی است که فرماندهان نظامی آمریکایی در عراق معتقدند اعزام نیروهای بیشتر به عراق روند باز پس گیری امور از سوی مسئولان  عراقی را طولانی تر خواهد کرد.

کد خبر 11535

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز