مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۰:۲۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون بهره برداری شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه از ایجاد هزار مرکز در شهر برای فروش بلیت الکترونیک تا پایان سال خبر داد

اکبرعربی در گفت‌وگو با خبرنگار سما با بیان این مطلب اظهار کرد: تمام تلاش خود را خواهیم کرد که مراکز فروش و شارژ بلیت الکترونیک در سطح شهر و تجهیز تمام اتوبوس ها به سیستم کارت خوان بلیت الکترونیک تا پایان سال پرونده بلیت بسته شود و از سال آینده شهروندان هم تنها از بلیت های الکترونیک استفاده کنند.

وی با اشاره به این که این کارت‌ها بین ناوگان اتوبوسرانی و مترو مشترک هستند ، افزود : مکانهایی که برای فروش بلیت الکترونیک در شهر ایجاد می شوند در سطح تمام مناطق 22 گانه شهر گسترده خواهند بود در این زمینه سعی کرده ‌ایم مکان هایی را انتخاب کنیم که دسترسی مسافران به آنها آسان تر باشد و برای این منظور بیشترین نقاط پیش بینی شده در مجاورت  ایستگاه های اتوبوس هستند.

معاون بهره برداری شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه گفت :‌ در حال حاضر اکثر اتوبوسهای بلیتی به سیستم کارتخوان مجهز شده اند و همچنین از مجموع 3 هزار و 200 دستگاه اتوبوس بخش خصوص نیز 2 هزار و 700 اتوبوس به کارتخوان بلیت الکترونیک مجهز شده اند.

وی ادامه داد: نصب دستگاه کارت‌خوان در ایستگاه های خطوط اتوبوسرانی تندرو نیز در دستور کار و در دست اجرا قرار دارد و بر این اساس امیدواریم تمام اتوبوس‌ها تا پایان سال به سیستم کارت خوان بلیت الکترونیک مجهز شوند.

عربی با اشاره به این که روزانه به صورت متوسط 100 دستگاه اتوبوس به دستگاههای کارت خوان مجهز می شوند ، گفت: با تجهیز تمام اتوبوسها به سیستم کارت خوان بلیت الکترونیک ضمن صرفه جویی های زیادی که از محل عدم چاپ و توزیع بلیت کاغذی صورت می گیرد ، در وقت شهروندان نیز صرفه جویی می شود و زمان سفر با اتوبوس نیز کاهش می یابد.

وی خاطر نشان کرد : در راستای نهادینه کردن فرهنگ استفاده از بلیت الکترونیک اطلاع رسانی و آگاهی دهی وسیعی به شهروندان در حال انجام است که امیدواریم با همکاری همه شهروندان بتوانیم هرچه سریعتر برای همیشه بلیت های کاغذی را جمع کنیم.

عربی همچنین از آموزش رانندگان شرکت واحد اتوبوسرانی خبر داد و گفت : راننده ها نیز تحت آموزش ویژه استفاده از دستگاه های کارت خوان الکترونیک قرار گرفته اند تا بتوانند مسافران را در استفاده از این دستگاه ها راهنمایی کنند.

کد خبر 101310

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز