مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۳ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۶:۲۸
۰ نفر

امیر بهادری نژاد: مکان: ایستگاه اتوبوس تقاطع نیایش- ولیعصر

زمان: دوشنبه، سوم اسفند 1388، ساعت 9:45

شرح واقعه: راننده یکی از اتوبوس‌های خصوصی یا همان ریالی، ترمز دستی را کشید، از اتوبوس پایین آمد و با فریاد «آقا، آقا... » قصد جلب توجه مسافری را داشت که بدون پرداخت کرایه، از اتوبوس پیاده شده بود.

البته بی‌اعتنایی مرد باعث شد که راننده، اتوبوس را کاملا رها کند و در مسیر ویژه خیابان ولیعصر به دنبال مسافر بدود. به هر حال وی در مسابقه دو سرعت به خط پایان رسید و کرایه 175 تومانی را از مسافری که به دلیل دغدغه‌های روزمره زندگی پرداخت کرایه را فراموش کرده بود، وصول کرد.

راه‌حل مسئله: بلیت الکترونیک.

سؤال: بلیت الکترونیک چیست؟

جواب: بلیت الکترونیک در واقع یک کارت هوشمند است که مکانیسمی شبیه کارت‌های اعتباری بانک‌ها دارد. به عبارت دیگر شما به جای خرید بلیت کاغذی، می‌توانید مبلغ مورد نظر را در بلیت الکترونیک شارژ کنید و هر بار که سوار اتوبوس می‌شوید به جای ارائه بلیت به راننده، بلیت الکترونیک خود را مقابل دستگاه کارتخوان اتوبوس بگیرید که به‌صورت خودکار، کرایه مسیر از ارزش ریالی کارت الکترونیک شما کاسته می‌شود.

نتیجه: با بلیت الکترونیک از گردش فیزیکی پول و انتقال بیماری‌‌ها جلوگیری می‌شود، در مصرف کاغذ صرفه‌جویی می‌شود و دیگر مسافران و راننده‌ها مجبور نیستند سر همدیگر فریاد بکشند و در مسابقه دو سرعت شرکت کنند . شما همچنین با همین بلیت می‌توانید مترو هم سوار شوید... و از همه مهم‌تر، راننده و مسافر آرامش روحی دارند.

خبر: به گفته شهردار تهران، بلیت الکترونیک از فروردین ماه جایگزین بلیت کاغذی خواهد شد.

کد خبر 102117

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز