مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۷ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۸:۰۲
۰ نفر

گروه شهری: معاون بهره‌برداری شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه با بیان اینکه تمام اتوبوس‌های بلیتی و اکثر اتوبوس‌های بخش خصوصی به سیستم بلیت الکترونیک مجهز شده‌اند، گفت:

بلیت الکترونیک هم‌اکنون در تمام گیشه‌های بلیت فروشی عرضه می‌شود و به‌زودی بلیت‌های کاغذی به‌طور کامل حذف خواهند شد.

اکبر عربی با بیان این مطلب اظهار کرد: تمام اتوبوس‌های بلیتی شهر که مجموعا 3 هزار و 200 دستگاه هستند به سیستم بلیت الکترونیک مجهز شده‌اند و از مجموع 2هزارو700 اتوبوس ریالی نیز 1750 اتوبوس به کارتخوان بلیت الکترونیک مجهز شده‌اند و سایر اتوبوس‌های این بخش نیز به‌زودی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به این سیستم مجهز خواهند شد.

وی ادامه داد: همچنین علاوه براینکه کارتخوان‌های بلیت الکترونیک در تمام ایستگاه‌های خط یک اتوبوس‌های تندرو فعال هستند در خط 2 (خاوران- آزادی ) و خط 3 (علم و صنعت- خاوران) شبکه اتوبوس‌های تندرو و خط ویژه خیابان ولیعصر دستگاه‌های کارتخوان در داخل اتوبوس‌ها نصب شده است.

معاون بهره‌برداری شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه تصریح کرد: از هفته گذشته در تمام کیوسک‌های فروش بلیت،  کارت بلیت الکترونیک نیز عرضه می‌شود تا شهروندان بتوانند به راحتی نسبت به خرید کارت بلیت اقدام کنند.

وی با بیان اینکه فروش بلیت الکترونیک با استقبال خوبی روبه‌رو شده،  چنانچه طی 2 روز 30 هزار کارت بلیت الکترونیک به فروش رسیده،  گفت: برای مدتی این امکان را به‌وجود آوردیم تا در کنار بلیت الکترونیک بلیت کاغذی نیز به فروش برسد؛

زیرا جمع‌آوری یکدفعه و فوری بلیت‌های کاغذی می‌توانست مسافران را با مشکل مواجه کند ولی امیدواریم مسافران اتوبوسرانی هرچه سریع‌تر نسبت به خرید بلیت الکترونیک اقدام کنند؛ زیرا به‌زودی بلیت‌های کاغذی به‌طور کامل حذف می‌شود.

عربی با اشاره به اینکه برای فصل بهار بلیت‌های کاغذی جدیدی به چاپ نرسیده است تا هرچه بلیت کاغذی در دست شهروندان باقی مانده از آنها اخذ شود، گفت: شهروندان می‌توانند از تمام کیوسک‌های فروش بلیت کارت بلیت‌های الکترونیک را خریداری کنند.

در حال حاضر در اتوبوس‌های بلیتی به ازای هر سفر 20تومان و در اتوبوس‌های ریالی نیز در هر سفر به میزان نرخ کرایه تعیین شده از اعتبار کارت‌ها کاسته می‌شود اما با ابلاغ نرخ‌های جدید این میزان تغییر خواهد کرد. وی افزود: شهروندان برای خرید بلیت الکترونیکی باید هزار و 500 تومان پرداخت کنند که هزینه ودیعه کارت‌ها 500تومان است و هزار تومان اعتبار نیز در هر کارت برای استفاده مسافران وجود دارد.

عربی اظهار کرد: در حال حاضر پس از اتمام اعتبار هر کارت بلیت، شهروندان می‌توانند نسبت به شارژ مجدد کارت‌ها در ایستگاه‌های مترو اقدام کنند و یا کارت خود را درصورت سالم بودن به کیوسک‌های بلیت فروشی تحویل داده و کارت جدیدی دریافت کنند.

وی ادامه داد: با حذف بلیت الکترونیک علاوه بر صرفه جویی در وقت شهروندان و کاهش زمان سفر،  هزینه‌های چاپ و توزیع بلیت‌های کاغذی نیز حذف شده و صرفه جویی‌های کلانی در این بخش صورت می‌گیرد.

کد خبر 104489

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز