رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران گفت: قیمت 50 تومانی بلیت اتوبوس در سال آینده به تصویب کمیسیون رسیده و در صحن شورا برای تصویب مطرح می‌شود.

براساس برآورد شهرداری تهران، میانگین قیمت تمام‌شده هر سفر با اتوبوس در تهران 340 تومان اعلام شده که طبق قانون، یک‌سوم آن‌را باید مردم پرداخت کنند، اما کمیسیون عمران شورای شهر تهران با همان پیشنهاد 50 تومان به‌عنوان قیمت هر بلیت اتوبوس موافقت کرد.

حمزه‌شکیب در توضیح علت موافقت با این پیشنهاد گفت: استدلال این بود که پس از چندین سال که قیمت بلیت، افزایشی نداشته است، تغییر در قیمت می‌تواند شرایط مناسبی را به‌وجود آورد. همچنین شهرداری تهران ناگزیر است برای تامین اعتبار هزینه‌های اتوبوسرانی از محل درآمد عوارض و فروش تراکم شهر استفاده کند که به نوعی پول مردم را به‌خودشان برمی‌گرداند.

وی افزود: در عین حال پس از تغییرات در خطوط اتوبوسرانی، طول بسیاری از خطوط چند برابر شده است که بر این اساس می‌توان قیمت بیشتری را برای بلیت آن در نظر گرفت. شکیب درباره نرخ تاکسی‌ها در سال آینده نیز بیان کرد: قیمت پیشنهادی شهرداری تهران برای نرخ تاکسی در خطوط مختلف ارائه شده و شورای شهر تهران با توجه به افزایش قیمت‌ها در سال آینده، ترجیح می‌دهد نرخ‌ تاکسی‌ها در حدود 10 تا 12 درصد افزایش یابد.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تصریح کرد: از نظر ما افزایش 10 تا 12 درصدی نرخ تاکسی‌ها برای سال آینده واقعی است و اگر تخلفی در زمینه اجرای این افزایش صورت بگیرد، مربوط به حوزه نظارت است که باید قوی‌تر عمل کند.

وی گفت: این نرخ پیشنهادی و آخرین نظرات مجموعه تاکسیرانی، روز یکشنبه در کمیسیون عمران شورا بررسی می‌شود و درنهایت به تصویب خواهد رسید.

کد خبر 102380

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز