مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۲:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: سازمان فضایی آمریکا با همکاری شرکت جنرال موتورز اقدام به ساخت روباتی کرده است که هم می‌تواند در ماموریت‌های فضایی و هم در ساخت اتومبیل مورد استفاده قرار گیرد

این روبات فضانورد که توسط مهندسین و دانشمندان جنرال موتورز و مرکز فضایی جانسون ناسا طراحی شده، روبونات-2 یا R2 نامیده شده که از ترکیب دو واژه "روبات" و "استرونات" (به معنی فضانورد) ساخته شده است و نسبت به روبات‌های پیشین سریع‌تر و دارای فناوری پیچیده‌تری است.

به گزارش سازمان فضایی ایران، شرکت اتومبیل‌سازی جنرال موتورز پیشتر در دهه 60 میلادی در فعالیت‌های فضایی شرکت جسته و در ساخت سامانه‌های ناوبری ماموریت‌های آپولو و ماه‌نورد Lunar Rover مشارکت داشته است.

به گفته رئیس مرکز فضایی جانسون ناسا، این روبات‌ها می‌توانند در کنار فضانوردان به کار گرفته شده و یا به مکان‌هایی که برای ارسال انسان پرمخاطره هستند فرستاده شده تا قابلیت‌های بشر در اکتشافات فضایی را افزایش دهند.

این اقدام با توجه به پیشنهاد اخیر باراک اوباما به کنگره آمریکا مبنی بر لغو ماموریت‌های سرنشین‌دار ناسا به ماه می‌تواند جایگزین مناسبی برای انجام مطالعات آزمایشگاهی بر سطح سایر کرات سماوی باشد.

کد خبر 101300

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز