مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۳:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: ناسا یکی از دلایل تصمیم خود را تسریع بخشیدن به طراحی و توسعه پرتابگرها و فضاپیماهایی که قادر باشند فضانوردان را به اعماق فضا ببرند، عنوان کرده است.

تغییرات پیشنهاد شده در برنامه‌های سازمان فضایی آمریکا که اخیرا توسط رییس جمهور این کشور مطرح شده، نگرانی‌هایی را در خصوص احتمال لغو ماموریت سرنشین‌دار به ماه که قرار بود در سال 2020 صورت بگیرد، به وجود آورده است. اوباما از ناسا خواسته است که برنامه ارسال انسان به ماه را لغو کرده و به جای آن فعالیت‌های خود را بر روی طراحی‌های نوین فضایی متمرکز سازد.

هفته گذشته، ناسا که در اعلام بودجه مورد نیاز خود توسط کاخ سفید تحت فشار قرار داشت، اعلام کرد که قصد دارد ماموریت‌های فضایی سرنشین‌دار خود به سایر کرات سماوی از جمله ماه را متوقف کند. این در حالی است که ناسا در حال برنامه‌ریزی و طراحی به منظور بازگردادن انسان به ماه تا سال 2020 بود و طی 4 سال گذشته فعالیت‌های گسترده‌ای را به منظور ساخت فضاپیماهایی که قرار بود جایگزین شاتل فضایی شوند آغاز کرده بود. ناسا یکی از دلایل این تصمیم اخیر خود را تسریع بخشیدن به طراحی و توسعه پرتابگرها و فضاپیماهایی که قادر باشند فضانوردان را به اعماق فضا ببرند، عنوان کرده است.

به گزارش سازمان فضایی ایران، در بودجه پیشنهادی اوباما برای سال 2010، رقم 7/18 میلیارد دلار به فعالیت‌های فضایی این کشور اختصاص داده شده است که این مبلغ قرار است به منظور ارسال سامانه‌های فضایی به مدار زمین، طراحی و ساخت موتورهای جدید و قدرتمند و کارخانه‌های تمام اتوماتیکی که بتوانند از منابع طبیعی ماه و مریخ سوخت مورد نیاز فضاپیماها را تامین کنند، مورد استفاده قرار گیرد. قرار است کنگره آمریکا این پیشنهاد را بررسی کرده و نظر نهایی خود را متعاقبا اعلام کند. 

کد خبر 101235

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز