همشهری آنلاین: سازمان فضایی آمریکا (ناسا) و جنرال موتورز اعلام کردند که در نظر دارند روباتی را به ایستگاه فضایی بین‌المللی بفرستند که هدف نهایی آن کمک کردن به فضانوردان مستقر در این مقر فضایی است.

به گزارش ایسنا، هر چند در حال حاضر چندین روبات از جمله ربات‌های کاوشگر مریخ در فضا وجود دارند، {استفاده از بازوی روباتیک ژاپن در ایستگاه فضایی} اما ناسا و جنرال موتورز اعلام کردند که این اولین روبات انسان نما خواهد بود که زمین را ترک می‌کند.
روبات جدید که Robonaut2 یا به طور خلاصه R2 نام دارد و وزن آن 300 پوند است، دارای سر، تنه و دو دست است که به طور کامل کار می‌کنند.
در ابتدای ماموریت R2 تحت نظر قرار می‌گیرد تا معلوم شود که در فضا و در شرایط بی وزنی چگونه عمل می‌کند، اما ناسا امیدوار است که در نهایت از این ربات برای کمک رسانی به فضانوردان در طول پیاده‌روی‌های فضایی و همکاری با مهندسان در داخل ایستگاه بهره بگیرد.
کارشناسان ناسا می‌گویند: همکاری انسان‌ها و روبات‌ها برای کشف اسرار منظومه خورشیدی امری حیاتی خواهد بود و به ما امکان می‌دهد که در این راستا پیشروی کنیم و بیش از آنچه که امروز تصور می‌کنیم، کشفیاتی تازه داشته باشیم.
R2 مسافر شاتل فضایی دیسکاوری خواهد بود که در ماه سپتامبر عازم ایستگاه فضایی می‌شود.

کد خبر 105342

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز