چهارشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۲:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: هیات خرید کتاب در دومین نمایشگاه تخصصی کتاب کودک و نوجوان با دستور معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مستقر شد

محمدتقی حق‌بین، مدیر نمایشگاه ضمن اعلام این خبر گفت: با توجه به فرا رسیدن ایام دهه فجر و برگزاری این نمایشگاه در این ایام، معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با خرید کتاب از ناشران شرکت‌کننده در نمایشگاه حمایت می‌کند.

حق‌بین توضیح داد: هیات خریداری کتاب‌ها، یک جلد از همه کتاب‌های موجود در نمایشگاه را تهیه و با توجه به سفارش کتابخانه‌های عمومی، کتابخانه‌های مساجد، کتابخانه‌های مدارس و سایر نهادها سفارش لازم را به تعداد اعلام خواهد کرد.

با توجه به مذاکرات انجام شده، این هیات حداقل مبلغ 5 میلیارد ریال از دومین نمایشگاه تخصصی کودک و نوجوان خرید انجام خواهد داد.

تصویرگری کتاب عاشورایی در روز اربعین

همچنینن، نمایشگاه تصویرگری کتاب‌های علوم قرآنی و دینی، همزمان با اربعین حسینی در دومین نمایشگاه تخصصی کتاب کودک و نوجوان برگزار می‌شود.

علی ثابت، مدیر اجرایی بخش تصویرگری دومین نمایشگاه تخصصی کتاب کودک و نوجوان، ضمن اعلام این مطلب، از نمایش 120 اثر تصویرگری در این نمایشگاه خبر داد  و گفت: 500 اثر به دبیرخانه ارسال شد و 120 اثر به نمایشگاه راه یافت.

در کنار برگزاری نمایشگاه تصویرگری، کارگاه آموزشی تصویرگری نیز همزمان با اربعین حسینی از ساعت 9 صبح تا 18 در این نمایشگاه برگزار و در آن اصول تصویرگری کتاب‌های دینی کودک توسط حسام-الدین طباطبایی، تصویرگر کتاب‌های کودک و نوجوان به حاضران آموزش داده می‌شود.

وی افزود: در حاشیه برگزاری کارگاه تصویرگری، شرکت‌کنندگان در کارگاه، جلد یک کتاب عاشورایی را طراحی می‌کنند و جوایزی به همه آن‌ها تعلق می‌گیرد و در پایان این کارگاه نیز سه اثر به عنوان آثار برگزیده، انتخاب می‌شوند.

کد خبر 100923

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز