همشهری‌آنلاین: برگزیدگان بخش بین‌الملل بیست و هشتیمن جشنواره بین‌المللی فیلم فجر معرفی شدند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، هیئت داوری بین‌الملل جایزه ویژه این هیئت را به فیلم جهان گسترده و رستگاری در خم کوچه است به کارگردانی استپان کوماندارف به تهیه کنندگی مشترک بلغارستان، آلمان، اسلوونی و مجارستان اهدا کرد.

همچنین فیلم باغ احمد به کارگردانی آرون ویلسن از استرالیا به عنوان بهترین فیلم کوتاه داستانی انتخاب شد.

جایزه بهترین انیمیشن کوتاه مشترکاً به فیلم‌های مرد جوان و خیاط حیله‌گر ساخته راشین خیریه و گرگ و میش ساخته محمدعلی سلیمان زاده از ایران تعلق گرفت.

جایزه بهترین دستاورد فنی و هنری به فیلم رنج به کارگردانی جمال سان به خاطر کارگردانی، فیلمبرداری و مدیریت هنری از ترکیه اهدا شد.

جایزه بهترین نقش آفرینی به ولادیمیر ایلین به خاطر بازی در فیلم اتاق شماره 16 از روسیه اهدا شد.

جایزه بهترین فیلمنامه به اثر به رنگ ارغوان نوشته ابراهیم حاتمی‌کیا از ایران تعلق گرفت. [پایان توقیف 6 ساله فیلم حاتمی‌کیا]

جایزه بهترین کارگردانی به ادریان بی نی یس برای فیلم غول به تهیه کنندگی مشترک اوروگوئه، آلمان، آرژانتین و اسپانیا اهدا شد. [نوستالژی تمام نشدنی کودک درون]

در این بخش، فیلم اتاق شماره 6 به تهیه کنندگی کارون شاخنازاروف از روسیه به عنوان بهترین فیلم انتخاب شد و مورد تقدیر قرار گرفت. [قصه‌ای کلاسیک که خیلی امروزی است]

همچنین در بخش معناگرا سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه به فیلم توماس ساخته میکا سویینی از فنلاند برای گسترش درخشان پیرنگ داستانی به شیوه‌ای مینیمال، به کمک تصاویر تکان دهنده به لحاظ بصری، بازی بدون کلام بازیگر و موسیقی متن، علاقه فزاینده به قهرمان فیلم پرسشی در باب ذات داوری درخصوص انسان را در مقابل بیننده و جامعه قرار می دهد تعلق گرفت.

هیئت داوران فیلم یوسف پیامبر ساخته فرج الله سلحشور را برای تلاش صادقانه به منظور تصویر یکی از بزرگ ترین داستان‌های تاریخ بشر مورد تقدیر قرار داد. [اعتراض آیت الله سبحانی به سریال یوسف پیامبر]

جایزه وی‍ژه هیئت داوران به فیلم تبعیدی در ماه ساخته لی هی جون از کره‌جنوبی برای ارائه کمدی فلسفی متقاعد کننده درباره امکان روابط بشری در جامعه مدرن مبتنی بر ربات و ذرات اهدا شد.

سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه به فیلم بینش ساخته مارگارت فون تروتا از آلمان برای تجسد مدرن و انسانی و تصویر خداشناسانه سوژه‌ی تاریخی که مفاهیم والا و دنیای ماده را گرد هم می‌ورد و ثابت می‌ند عشق به خدا از عشق به انسان‌ا تفکیک ناپذیر است اهدا شد.

هیئت داوران سیمرغ بلورین بهترین فیلم را به فیلم نامه‌ایی به پدر یعقوب ساخته کلاس هارو از فنلاند به خاطر تصویر ترغیب کننده مکاشفه مردی تنها، فقیر و مومن که هر روزه معجزه می کند تا انسان‌ا را به یکدیگر و به پروردگار متصل سازد اهدا کرد.

جایزه راه فیروزه در بخش بهترین فیلم به تسبیح اشتباهی به کارگردانی محمود فاضل کاسکن از ترکیه اهدا شد.

همچنین فیلم‌ای نیمروز راستین ساخته نصیر سعیدوف از تاجیکستان، ژنرال‌ای کوچک ساخته محمدتقی اکبری از افغانستان و فیلم بدرود گلساری ساخته آدراک امیرکولوف از قزاقستان به عنوان دیگر بهترین فیلم‌ای این بخش معرفی شدند.

در بخش بهترین فیلم جایزه وی‍ژه پرچم طلایی (مصطفی عقاد) به فیلم ملک سلیمان به کارگردانی شهریار بحرانی از ایران تعلق گرفت.

جایزه راه انبیا (بین الادیان) به فیلم طلا و مس به کارگردانی همایون اسعدیان از ایران اهدا شد. [جشن رونمایی طلا و مس در پردیس ملت]

هیئت داوران در بخش مسابقه سینمای آسیا از فیلم جرمال ساخته راوی بهاروانی از اندونزی تقدیر کرد.

جایزه ویژه هیئت داوران به فیلم بدرود گلساری ساخته آدراک امیر کولوف از قزاقستان اهدا شد.

در بخش فیلمنامه هیئت داوران جایزه این بخش را به کائو بائوپینگ برای فیلم معادله عشق و مرگ از چین اهدا کرد.

هیئت داوران جایزه بخش بهترین کارگردان را به نصیر سعیدوف برای فیلم نیمروز راستین از تاجیکستان اهدا کرد.

جایزه بهترین فیلم از نظر هیئت داوران به فیلم نیمروز راستین به تهیه کنندگی رستمی جوئی از تاجیکستان تعلق گرفت.

داوران بخش بین‌الملل بیست و هشتمین جشنواره فیلم فجر را رامش سیپی (رئیس هیئت داوران از هند)، خامس مرادوف (آذربایجان)، ریری رضا (اندونزی) و علی معلم از ایران تشکیل می‌دادند.

کد خبر 100800

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز