گروه ورزشی: کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی 10 کشتی‌گیر را برای حضور در پیکارهای جام جهانی 2010 ارمنستان انتخاب کرد.

 این کشتی‌گیران عبارتند از محمد فقیری در 55 کیلوگرم، امید نوروزی 60 کیلوگرم، سعید عبدولی در 66، حمید ریحانی و فرشاد علیزاده در 74 ،حبیب‌الله اخلاقی و طالب نعمت‌پور در 84، بابک قربانی در 96 کیلوگرم و امیرعلی اکبری و بشیر باباجان‌زاده در 120 کیلوگرم. قرار است حمید سوریان نیز همراه این تیم به ارمنستان برود، اما در جام جهانی کشتی نخواهد گرفت. رقابت‌های جام جهانی ارمنستان روزهای 24 و 25 بهمن‌ماه جاری در شهر ایروان با حضور 8 تیم برگزیده جهان برگزار خواهد شد.

حضور فرنگی‌کاران ایران در جمع 8 تیم برتر دنیا در مسابقه‌های جام جهانی بعد از کسب مقام نایب‌قهرمانی در رقابت‌های قهرمانی جهان 2009 دانمارک فرصت تازه‌ای برای ورزشکاران این رشته است تا به دنبال ارتقا و حفظ موقعیت خود در جمع بهترین فرنگی‌کاران دنیا باشند.

آخرین خبرها حاکی از آن است که از جمع تیم‌های شرکت‌کننده در این میدان آذربایجانی‌ها انصراف خود را اعلام کرده‌اند و تیم‌های روسیه و ترکیه که در حال حاضر، جمعی از بهترین‌های این ورزش را در اختیار دارند در جمع مدعیان حاضر خواهند بود. محمد بنا، سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان که تیم ایران را در جام جهانی هدایت خواهد کرد برای حضور این تیم در این رقابت‌ها استراتژی خاصی را در نظر گرفته است.

نگاه اصلی او به جام جهانی برای حضور جوانان است و به همین دلیل تغییرات زیادی در ترکیب تیم ملی به وجود آورده است. او از جمع اعضای تیم ملی در مسابقه‌های قهرمانی جهان در دانمارک، تنها 4 کشتی‌گیر را برای حضور در جام جهانی در نظر گرفته و این بار افشین بیابانگرد، حمید سوریان و مسعود هاشم‌زاده را در اختیار ندارد. بیابانگرد همراه تیم منتخب ایران به ترکیه رفته و قرار است از امروز همراه این تیم در جام وهبی‌امره کشتی بگیرد.

حمید سوریان اگرچه همراه تیم ملی به ارمنستان خواهد رفت اما برای ارزیابی حریفان به ایروان می‌رود و مسعود هاشم‌زاده نیز بعد از ناکامی در مسابقه‌های جهانی دانمارک دیگر جایگاهی در تفکرات محمد بنا ندارد. در ارتباط با کشتی فرنگی خبر دیگر حاکی از آن است که 10‌کشتی‌گیر کشورمان از امروز مبارزه‌های خود با حریفان در جام وهبی‌امره ترکیه را در شهر استانبول آغاز می‌کنند.

جراحی برزگر در برازجان

منصور برزگر، سرمربی سابق تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان ایران که برای برگزاری کلاس آموزشی کشتی به شهرستان برازجان سفر کرده است حین تمرین و آموزش دچار پارگی روده شده و با انتقال به بیمارستان تحت عمل جراحی قرار گرفته است. به گفته پزشکان این عمل موفقیت‌آمیز بوده و قرار است وی به تهران منتقل شود.

کد خبر 100535

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز