گروه‌ ورزشی: تیم پرمهره نفت تهران برای پنجمین بار قهرمان لیگ‌برتر کشتی آزاد باشگاه‌های کشور شد.

 این تیم در لیگ 88 با استفاده از جمعی از کشتی‌گیران صاحب‌نام و باتجربه و همچنین بهره‌مندی از مربیان تیم ملی، غلامرضا محمدی و محسن کاوه بدون شکست رتبه نخست این رقابت‌ها را به دست آورد. نفتی‌ها که در سیستم ورزش باشگاهی در ایران با ایجاد تشکیلات اداری گسترده و تامین بودجه فراوان به ورزش کشتی نیز اهمیت زیادی داده‌اند، در دیدارهای نیمه‌نهایی و فینال بسیار قدرتمند ظاهر شدند و در بازی پایانی مقابل گاز مازندران مقتدرانه به برتری 6 بر یک دست یافتند.

این تیم برای پرکردن خلأ احتمالی در سنگین‌وزن هم دو کشتی‌گیر صاحب‌نام روسی را به ترکیب خود اضافه کرد و در نهایت موفق به کسب پنجمین عنوان قهرمانی‌اش شد. دیدارهای پایانی لیگ‌برتر کشتی آزاد یکی، دو حادثه بحث‌برانگیز به همراه داشت. هر چند گرگانی‌ها تجربه میزبانی مسابقات فینال لیگ کشتی را نداشتند اما به خوبی توانستند از عهده این مهم برآیند اما اشکالات داوری در دیدار فینال که واکنش برخی تماشاگران را به همراه داشت تا حدودی چهره لیگ کشتی را مخدوش کرد و بسیاری از تماشاگران با خاطره‌ای تلخ محل برگزاری مسابقات را ترک کردند.

شاید اتفاق تلخ‌تر از حوادث داوری، عدم مدیریت افرادی بود که در چنین فضایی نتوانستند به درستی تصمیم‌گیری کنند و با اعمال سلیقه و برخورد نامناسب باعث  واکنش تند برخی از تماشاگران شدند. در روز پایانی لیگ کشتی آزاد ایران خیلی‌ها نمره قبولی نگرفتند و تا زمانی که این ابهامات در تصمیم‌گیری‌ها و موضع‌گیری‌های سلیقه‌ای اصلاح نشود، کشتی نمی‌تواند به مسیر موفقیت بازگردد. لیگ کشتی ایران برای دوره‌های آتی خود باید از تشکیلاتی قدرتمند و قوانینی مستحکم برخوردار شود.

ابراهیمی ضربه فنی شد

اولین دیدار مرحله نیمه‌نهایی لیگ کشتی آزاد میان تیم‌های رشددانه گرگان و گاز مازندران برگزار شد. تیم رشددانه در این دیدار با وجود اینکه به شدت از سوی تماشاگرانش حمایت می‌شد در نهایت نتیجه را 5 بر 2 واگذار کرد.

عباس دباغی، مهدی تقوی، ایمان محمدیان، رضا یزدانی و فردین معصومی مردان پیروز گاز مازندران در این مسابقه بودند. کمیل ذبیحی و محمدباقر عالی با پیروزی برابر سعید احمدی و علی‌اصغر بذری دو پیروزی رشد دانه را ثبت کردند. گاز مازندران با این برد به فینال رسید. برگزارکننده‌ دیدار دوم نیمه‌نهایی تیم‌های صنایع و معادن همدان و نفت تهران بودند. برخلاف پیش‌بینی‌های اولیه تیم نفت این مسابقه را خیلی راحت با نتیجه 6 بر یک به سود خود تمام کرد.

حسن رحیمی، مراد محمدی، سعید داداشپور، صادق گودرزی، حاجی مراد گاتسالوف و بلال ماخوف مردان پیروز نفت بودند و تنها پیروزی تیم همدان را جمال میرزایی عضو تیم ملی در مسابقه‌های جهانی دانمارک کسب کرد که احسان لشگری قهرمان آسیا را در وزن 84 کیلوگرم شکست داد. سعید ابراهیمی، ملی‌پوش 96 کیلوگرم کشتی ایران در یک وزن بالاتر در 120 کیلوگرم مقابل بلال ماخوف روسی قهرمان المپیک پکن ایستاد و با ضربه فنی مغلوب شد.

شکست نامداران در فینال

در مسابقه پایانی لیگ‌برتر کشتی آزاد ایران شاگردان غلامرضا محمدی در قالب تیم نفت
به راحتی حریف صاحب نام خود گاز مازندران را 6 بر یک شکست داده و عنوان قهرمانی را از آن خود کردند. از جمع مازندرانی‌ها تنها ایمان محمدیان در وزن 74 کیلوگرم در یک کشتی پرحرف و حدیث از لحاظ داوری مقابل صادق گودرزی نفر سوم جهان پیروز شد و در سایر دیدارها مردان تیم نفت برنده از تشک خارج شدند. در وزن 55 کیلوگرم حسن رحیمی بار دیگر عباس دباغی را برد تا نشان دهد همچنان بهترین سبک وزن ایران است.

در وزن 60 کیلوگرم مراد محمدی در دو تایم با حساب یک بر یک سعید احمدی را مغلوب کرد. در وزن 66 کیلوگرم سعید داداشپور، قهرمان آسیا برابر مهدی تقوی قهرمان جهان صاحب برتری شد. قضاوت این مسابقه برای لحظاتی فضای سالن را دچار تنش کرد و مهدی تقوی هم نشان داد که بعد از مسابقات جهانی دانمارک تمرینات خوبی نداشته است. در وزن 84 کیلوگرم علی‌اصغر بذری به احسان لشگری باخت.

در وزن 96 کیلوگرم حاجی‌مراد گاتسالوف توانست برابر رضا یزدانی به پیروزی برسد. یزدانی یک تایم این مسابقه را برد، یک تایم را هم باخت و تایم سوم را ادامه نداد و سرانجام در وزن 120 کیلوگرم بلال ماخوف روسی به راحتی معصومی را مغلوب کرد. این کشتی در حقیقت تکرار فینال مسابقه‌های جهانی بود.

کد خبر 99878

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز