چهارشنبه ۷ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۵:۳۶
۰ نفر

همشهری آنلاین : دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره زمان ابلاغ اساسنامه دانشگاه آزاد گفت: اساسنامه این دانشگاه یکی دو هفته آینده ابلاغ می شود و پس از آن تکالیفی که درباره مدیریت اصلی و واحدهای دانشگاه مد نظر قرار گرفته شده است باید عملیاتی شود.

محمدرضا مخبر دزفولی عصر چهارشنبه در حاشیه دیدار با هیئتی از وزارت علوم کشور برزیل در پاسخ به خبرگزاری مهر درباره تعیین تکلیف رئیس فعلی دانشگاه آزاد پس از مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره دانشگاه آزاد گفت: اساسنامه دانشگاه آزاد به اتمام رسیده و در شرف تنظیم آن هستیم. به محض اینکه تنظیم تمام شود توسط رئیس جمهور ابلاغ شود. طبق اساسنامه باید بخشهایی به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی شود و سایر تکالیف عملی شوند.

وی افزود: در ارتباط با مدیریت دانشگاه آزاد چه ریاست کلی دانشگاه و چه ریاست واحدها پس از ابلاغ باید بر اساس اساسنامه عمل شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی زمان ابلاغ اساسنامه را یکی دو هفته آینده اعلام کرد و به مهر گفت: ابلاغ پس از آنکه دایره حقوقی شورا کار تنظیم را به اتمام رساند صورت می گیرد.

نقشه جامع علمی در اختیار روسای سه قوه

وی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار مهر در خصوص زمان رونمایی از نقشه جامع علمی کشور گفت: نقشه تمام شده و در اختیار روسای سه قوه قرار گرفته است. نظرات روسای سه قوه به زودی دریافت می شود تا مسیر ابلاغ را طی می کند. مراسم رونمایی نیز به زودی برگزار می شود.

مخبر درباره الزامات اجرایی شدن نقشه نیز افزود: کمیته نهایی شدن نقشه مسیر اجرایی شدن را پیگیری می کند. ضمن اینکه مجلس نیز تدوین قوانین مرتبط با نقشه را در صورت نیاز تصویب می کند و وزارتخانه ها نیز اعلام آمادگی کردند که روشهای اجرایی را تعیین کنند. 

شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره وقف اموال دانشگاه آزاد تصمیمی نگرفته است

وی با اشاره به وقف اموال دانشگاه آزاد و بررسی شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره وقف اموال دانشگاه آزاد تصمیمی نگرفته است.

اساسنامه مسیر خود را می پیماید و وقف نیز مسیر جداگانه ای دارد. مخبر با اشاره به دستور کار هفته آینده شورای عالی علوم انقلاب فرهنگی گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی سیاستهای هوا و فضا را در جلسه آتی در دستور کار دارد. سند جامع هواو فضا تهیه شده و در جلسه آینده این سند را به تصویب می رسانیم.

کد خبر 100413

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز