رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه پس از اطمینان از نظر فقهی مقام معظم رهبری نسبت به وقف اموال دانشگاه آزاد اسلامی اقدام کردیم، گفت:

سند  مادر وقف اموال و دارایی‌های دانشگاه آزاد اسلامی به ثبت رسیده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم افتتاح پروژه‌های عمرانی واحد بهبهان وقف را از راهکارهای مؤثر برای جاودانی اموال و دارایی‌های دانشگاه آزاد دانست و افزود: این کار در جهت رفع نگرانی هیأت مؤسس و همه مسئولان، برای آینده‌های دور و اطمینان از اینکه اگر طی سده‌های آتی افراد دیگری آمدند، اموال و دارایی‌های دانشگاه در همین هدفی که امروز تعیین شده، به‌کار گرفته خواهد شد، انجام شد.

جاسبی با اشاره به‌نظر فقهی مقام معظم رهبری مبنی بر اینـکه هیأت مؤسس می‌تواند اموال و دارایی‌های دانشگاه را شرعاً وقف کند، خاطرنشان کرد: بدیهی است، آن بخش از اموال که متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی است، وقف می‌گردد و اموالی که متعلق به دانشگاه آزاد نیست به‌صورت طبیعی وقف نمی‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه طی یکسال گذشته با مطالعه و کار کارشناسی برای وقف این مجموعه عظیم فرهنگی، برنامه‌ریزی اصولی صورت گرفته، ابراز امیدواری کرد که شجره طیبه دانشگاه آزاد اسلامی همواره در تاریخ پرفراز و نشیب آینده، ماندگار و جاودان و در خدمت آینده‌سازان میهن اسلامی مان باشد.

جاسبی افزود: سنگ‌اندازی‌ها، غوغاسالاری‌ها، اتهام‌زنی‌ها و تهمت‌های ناروا که همگی غرض‌ورزانه بوده، هیچ‌کدام مانع کارمان نشد و به لطف خداوند، امروز دانشگاه آزاد اسلامی به این جایگاه رفیع رسیده است.

وی یادآور شد: دانشگاه آزاد اسلامی تا به امروز که به این مرحله از رشد و بالندگی رسیده تاکنون هیچ‌گونه بودجه دولتی نداشته است و بلکه صدها میلیارد تومان مالیات تکلیفی به دولت پرداخته است.

وی ضمن درخواست حل مشکل پرداخت شهریه دانشجویان با افزایش وام دانشجویی، با اشاره به 3دهه فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی و اینکه مرحله سوم دهه ارتقای کیفیت است، گفت: در دهه چهارم دانشگاه آزاد اسلامی باید معتبرترین دانشگاه جهان شود و دانشگاه‌هایی نظیر هاروارد، MIT، آکسفورد و غیره را پشت سر بگذارد.

کد خبر 100006

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز