یکشنبه ۱۲ آذر ۱۳۸۵ - ۱۶:۳۲
۰ نفر

گروه حوادث: مرد جوانی که فریب آگهی وسوسه انگیز یک شرکت را خورده بود، هنگامی که متوجه شد آگهی دروغین بوده است با اسلحه بادی به سراغ صاحب شرکت رفت.

عصر شنبه یکی از ساکنان خیابان ابوذر با پلیس تماس گرفت و مدعی شد که دو مرد جوان که در مقابل خانه وی ایستاده اند قصد ربودن و اخاذی از وی را دارند.

تیم پلیسی برای دستگیری مردان مسلح به آدرس اعلام شده رفتند ، با دو پسر جوان که مقابل در آپارتمان ایستاده بودند روبرو شدند، هنگامیکه کارآگاهان در بازرسی بدنی از این دو جوان ،یک تفنگ بادی کشف کردند ، آنها را برای بازجویی های بیشتر به دادسرای جنایی انتقال دادند.

روز گذشته هنگامیکه این دو جوان در مقابل روشن بازپرس سوم دادسرای جنایی تهران قرار گرفتند : یکی از آنها به نام افشین که دانشجوی رشته مهندسی صنایع است، در توضیح علت حضور خود با تفنگ بادی در مقابل خانه مرد شاکی گفت: 5‌ماه قبل در صفحات نیازمندیهای یکی از روزنامه ها آگهی ای را دیدم که شرایط بسیار آسانی را برای دریافت وام مسکن عنوان کرده بود.

بر طبق این آگهی، متقاضی می توانست با پرداخت650 هزارتومان و ارسال تعدادی اسناد و مدارک از یکی از بانکهای خصوصی تا سقف 40میلیون تومان وام دریافت کند، از آنجایی که قصد خرید خانه را داشتم وسوسه شده و با شرکت آگهی دهنده تماس گرفتم و هنگامیکه صاحب شرکت به من اطمینان داد  که می تواند وام را در اختیارم بگذارد، صبح روز بعد با مدارک مورد نیاز و پول درخواستی به شرکت آگهی دهنده در خیابان نبرد رفتم و مراحل اداری را پشت سر گذاشتم.

بعد از آن چندین بار به شرکت رفتم اما صاحب شرکت هر بار به گونه ای مرا سرکار می گذاشت و جواب قانع کننده ای به من نمی‌داد، تا اینکه از سه ماه قبل ناپدید شد و به هیچ عنوان به تماسهای تلفنی‌ام جواب نداد.

این درحالی بود که به خاطر آنکه روی این وام حساب کرده و اقدام به خرید یک خانه کرده بودم، بعد از ناموفق ماندن در گرفتن وام با بر هم خوردن معامله ضرر زیادی کردم.

نقشه ای برای پس گرفتن پول

مرد جوان در ادامه به بازپرس جنایی گفت: روز حادثه از یکی از آشنایانمان خواستم با شماره ای ناآشنا با صاحب شرکت تماس گرفته و برای گرفتن وام با او قرار ملاقات بگذارد، موضوع را به دوستم گفتم و با همکاری یکدیگر در حالی که کلت بادی ام را برای ترساندن او با خود همراه داشتم، سر ساعتی که آشنایمان قرار گذاشته بود به شرکت وی مراجعه کردم ، اما  او  وقتی ما را دید قصد فرار داشت که با هم درگیر شدیم و او که می دانست راه فراری ندارد از من خواست برای نقد کردن پولم  به همراه او به جلوی خانه اش در خیابان ابوذر  برویم تا او چکی به اندازه طلبم بدهد اما او با ورود به خانه با پلیس تماس گرفت.

این پسر در پاسخ به اینکه چرا برای حل مشکل خود به پلیس مراجعه نکرده است گفت: یک بار نزد پلیس رفتم ولی ماموران گفتند باید مدارک محکمه پسند ارائه دهم، ولی من جز یک شاهد هیچ مدرکی نداشتم و هنگامیکه تمامی درها را بسته دیدم این تصمیم عجولانه را در شرایط عصبی گرفتم.

ادعاهای پسر جوان در حالی صورت می گیرد که شاکی پرونده با تایید گرفتن 650 هزارتومان برای وام 40میلیون تومانی مدعی است که مرد جوان هنگامی که متوجه شده است که او فقط می تواند 20میلیون تومان وام بگیرد، این نقشه را طراحی کرده است.

رسیدگی به این پرونده برای فاش شدن واقعیت ماجرا زیر نظر بازپرس روشن ادامه خواهد یافت.

کد خبر 10037

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز