همشهری‌آنلاین: شرکت هواپیمایی ژاپن ایرلاینز(جال) در نظر دارد تا مارس2011 حدود ‪ ۱۵‬هزار نفر از پرسنل خود را در داخل و خارج از ژاپن از کار برکنار کند

به گزارش ایرنا به نقل از کیودو به نقل از منابع آگاه، این تعداد از جمله شامل 3 هزار نفر پرسنل شرکت هواپیمایی ژاپن هستند که بازنشسته می‌شوند.

این اقدام در راستای طرح بازسازی شرکت هواپیمایی ژاپن ایرلاینز است که با مشکلات شدید مالی روبرو شده به طوری که دولت ژاپن برای نجات آن از ورشکستگی وارد عمل شده است.

طرح کاهش نیروهای جال با تمرکز بر سال مالی جاری است که از اول آوریل سال ‪ ۲۰۱۰‬میلادی (‪ ۱۲‬فروردین) آغاز می‌شود با هدف کاهش هزینه‌های فردی این شرکت انجام می‌شود.

به گزارش کیودو، بر اساس طرح بازسازی شرکت هواپیمایی ژاپن ایرلاینز ، این شرکت خطوط هوایی بزرگ ژاپنی عملیات پروازی خود را کاهش می‌دهد و با کاهش ‪ ۱۵‬هزار و ‪ ۷۰۰‬نفری یا ‪ ۳۰‬درصد از پرسنل خود تا سال ‪ ۲۰۱۳‬میلادی در صدد بهبود ساختار جال است.

شرکت جال از ماه مارس سال جاری میلادی طرح بازنشستگی سه هزار نفر از پرسنل خود را که یک هزار نفر از آنها را پرسنل زمینی و ‪ ۲۵۰‬نفر از خدمه پروازی هستند را آغاز می‌کند.

شرکت هواپیمایی ژاپن ایرلاینز درنظر دارد تا در راستای بهبود و بازسازی وضعیت این شرکت هوایی، شرکت‌های زیر مجموعه خود را از ‪ ۱۱۰‬شرکت به ‪۵۷‬ شرکت کاهش دهد.

این شرکت همچنین درنظر دارد ، سهام خود را در ‪ ۲۴‬شرکت ژاپنی شامل شرکت هتل‌های جال ، شرکت تی.اف.کی که یک شرکت تامین‌کننده غذای مورد نیاز پروازهای جال است را به همراه ‪ ۱۵‬شرکت از جمله شرکت جال پاک یک شرکت مسافرتی را به فروش رساند.

به گزراش کیودو، سومیو مابوچی معاون ارشد وزیر ترابری، زمین، زیرساخت و گردشگری ژاپن روز گذشته پنجشنبه در دیدار با رای لاهوود همتای آمریکایی خود در واشنگتن با بیان این که دولت ژاپن به حمایت‌های خود از شرکت ژاپن ایرلاینز (جال) و بر اساس طرح بازسازی این شرکت ادامه می‌دهد خواستار همکاری با این شرکت به ویژه در هنگام ورود و خروج به فرودگاه‌های این کشور شد.

کد خبر 100121

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز