دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۲:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری خودکفایی ایران در تعمیرات اساسی انواع هواپیماها را دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی اعلام کرد و گفت: هیچ هواپیمای پهن پیکری برای تعمیرات اساسی به خارج فرستاده نمی‌شود.

رضا جعفرزاده در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر با بیان اینکه با تعمیرات اساسی هر فروند بوئینگ 747 پنج میلیون دلار صرفه جویی ارزی می‌شود افزود: تاکنون تعمیرات اساسی 13فروند هواپیمای بوئینگ 747 و 32 فروند هواپیمای ایرباس و تعمیرات سنگین انجام شده و چهاردهمین هواپیمای 747 در این شرکت به دست متخصصان داخلی در حال تعمیرات اساسی است.

جعفرزاده با اشاره به اینکه هزینه تعمیرات اساسی بوئینگ 747 حدود 12 میلیون دلار است، گفت: با تعمیرات اساسی (اورهال) هر فروند هواپیمای بوئینگ 747 پنج میلیون دلار صرفه جویی می‌شود.

وی تعداد هواپیماهای غیر نظامی سبک را 173 فروند و تعداد هواپیماهای فوق سبک غیرنظامی کشور را 104 فروند عنوان کرد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری افزود: سال 1357 تعداد ناوگان هوایی 25 فروند و 416 صندلی پرواز در کشور بود و دو میلیون و 600 هزار نفر مسافر داخلی و یک میلیون نفر مسافرخارجی جابه جا می شد. همچنین 31 هزار و صد پروازهای عبوری از کشور انجام  می‌شد.

وی گفت: به جز ناوگانی که از رده خارج یا از چرخه پروازها حذف شده، تعداد ناوگان هوایی کشور به 190 هواپیما و صندلی پرواز در اختیار به بیش از سی و یک هزار رسیده است.

جعفرزاده با اشاره به اینکه از مجموعه‌ 190 فروند هواپیمای موجود 151 فروند هواپیمای نوع غربی و 39 فروند شرقی است، گفت: غربی‌ها پس از انقلاب هدفی را مبنی بر ضربه زدن به سیستم حمل و نقل هوایی دنبال کرده‌اند که هنوز هم ادامه دارد و محدودیت‌هایی برای خرید هواپیما، قطعات هواپیماهای غربی اعمال کردند که خوشبختانه با تلاش متخصصان داخلی توانستیم در بخش تعمیر و نگهداری هواپیماهای پهن پیکر موفقیت‌های غیر قابل انکاری را بدست آوریم.

کد خبر 100743

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز