همشهریآنلاین: احتمال توقف خط پروازی تهران - توکیو در حالی شنیده می‌شود که سال گذشته دکتر محمود احمدی‌نژاد رییس جمهوری بر تداوم فعالیت این مسیر هوایی تاکید کرده است.

به گزارش ایرنا، شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) از سال ‪ ۱۹۷۴‬تاکنون هفته‌ای دو سورتی پرواز با هواپیماهای بوئینگ ‪ SP-747‬در مسیر تهران - توکیو داشته است بطوری که هم اکنون بعنوان یکی از قدیمی‌ترین خطوط هوایی فعال ژاپن به شمار می‌رود.

این خط پروازی در سال گذشته نیز تا آستانه تعطیلی پیش رفت اما با نظر و مساعدت
محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهوری ایران تصمیم گرفته شد خط پروازی تهران - توکیو همچنان برقرار بماند.

در این حال، روابط عمومی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) اعلام کرد: این شرکت هواپیمایی، از گذشته بعلت عدم صرفه اقتصادی پروازها درخواست قطع پرواز تهران - توکیو را به دولت داشته است.

روابط عمومی هما سپس اضافه کرد: خط پروازی تهران - توکیو به سبب نداشتن مسافر، برای هما از نظر اقتصادی مقرون به صرفه و سودده نبوده است بنابراین از دولت خواسته شده تا با توقف این مسیر هوایی موافقت کند.

از سوی دیگر کارشناسان معتقدند، هما تا زمانی که دولت جمهوری اسلامی ایران دستور بدهد این خط پروازی برقرار باشد، متعهد به انجام آن است و حتما نیز این کار را انجام خواهد داد.

به اعتقاد برخی از فعالان بخش هوایی در صورتی که این خط متوقف شود، ممکن است برای سال‌های متمادی امکان برقراری این مسیر برای کشور وجود نداشته باشد چرا که برخی کشورها از جمله عربستان و امارات متحده عربی چندین سال است خواهان برقراری خط پروازی از کشورشان به فرودگاه ناریتای توکیو هستند اما بعلت کمبود فضا، مسئولان هوایی این کشور امکان برقراری این پرواز را به سالهای ‪ ۲۰۱۰‬و ‪ ۲۰۱۲‬میلادی موکول کرده‌اند و در صورتی که پروازی بین تهران و توکیو قطع شود این فرصت از کشورمان گرفته خواهد شد.

این در حالی است که وجود خط پروازی بعنوان سرمایه ایرلاین‌ها به شمار می‌رود و تا حد امکان باید در حفظ و نگهداری این خط‌ها تلاش شود.

کد خبر 100086

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز