مجموع نظرات: ۰
جمعه ۲ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۵:۵۵
۰ نفر

گروه شهری: مدیرکل حریم شهرداری تهران گفت: خطوط حریم شهر تهران، با کمربندی از فضای سبز علامت‌گذاری و مشخص می‌شود.

سیدصباح‌الدین متقی با بیان این مطلب گفت: در راستای اجرای طرح تفصیلی تهران مبنی بر اختصاص درصد بیشتری از فضاهای خالی در محدوده حریم شهر به کاربری‌های گردشگری، تفریحی و فضاهای سبز، شهرداری تهران قصد دارد تا با کاشت درختان و ایجاد فضای سبز کمربندی حفاظتی، خطوط و مرزهای حریم شهر تهران را برای جلوگیری از ادامه ساخت و سازهای غیرمجاز در محدوده حریم مشخص کند.

وی افزود: در همین راستا، مناطق 2، 4 و برخی از مناطق دارای حریم، کاشت درخت را در حاشیه و بخش‌هایی از حریم آغاز کردند و برای سایر مناطق نیز بودجه‌های قابل توجهی به همین منظور برای سال آینده پیش‌بینی شده و اختصاص یافته است.

سال گذشته وزارتخانه‌های دادگستری و مسکن و شهرسازی از عزم جدی تمامی دستگاه‌های مسئول برای برخورد قاطع با متجاوزان به حریم تهران خبر داده‌بودند؛  موضوعی که شورای شهر تهران نیز مصوبه‌ای مستقل در این‌باره به تصویب رساند و شهرداری نیز با تصویب بودجه‌ای معادل 2 میلیارد و 100 میلیون ریال به اجرای قانون‌ پرداخت.

این اقدام شهرداری و شورای شهر و دستگاه‌های مرتبط موجب کاهش جدی ساخت‌و‌سازهای غیرمجاز شد  اما باز هم برخی افراد با اعمال نفوذ سعی در دست درازی به فضاهای عمومی شهر می‌کنند.

محمد احمدی بافنده شهردار منطقه یک تهران در این‌باره گفت: شهرداری با تمام قدرت و توان از هر گونه ساخت‌وساز غیرمجاز جلوگیری می‌کند  اما برخی افراد با اعمال نفوذ سعی دارند تا با ساخت و سازهای غیرمجاز، فضاهای عمومی شهری را به ملک خصوصی خود تبدیل کنند.

بافنده گفت: شهرداری منطقه یک به دستور شهردار تهران از هرگونه ساخت‌و‌ساز در حریم تهران جلوگیری می‌کند و به هیچ‌کس اجازه ساخت و ساز در محدوده حریم را نخواهد داد. براساس طرح جامع تهران، حریم پایتخت در حدود 6 هزار کیلومتر مربع است و طرح کنترل کامل حریم تهران ازجمله طرح‌های بلندمدت شهرداری تهران است که بودجه عملیاتی این طرح تا سال 1390 پیش‌بینی شده‌است.

بخشی از این بودجه 2 میلیارد و 100 میلیون ریالی به ایجاد فضای سبز در حریم تهران اختصاص خواهد یافت که هم‌اکنون این طرح در 2 منطقه آغاز شده و تا سال 1390 در تمامی مناطق دارای مرز حریم به‌اجرا در خواهد آمد.

کد خبر 100022

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز