جمعه ۲ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۵:۳۱
۰ نفر

این روز‌ها که بسیاری از امکانات از تراکتور گرفته تا جایگاه سوخت، به صورت دومنظوره کار می‌کنند، اگزوز‌های تعدادی از موتور سیکلت‌ها نیز دو منظوره شده است.

این اگزوز‌های دومنظوره هم برای آلودگی هوا حسابی دود می‌کنند، هم با دستکاری‌هایی که راکبان آنها انجام می‌دهند در آلودگی صوتی نیز ید طولایی دارند. به طوری که برای خط‌خطی شدن اعصاب کافی است یکی از آنها به شما نزدیک شود.

بدون رودربایستی باید گفت که خریداران این اگزوز‌های پر‌سر و صدا به هزار و یک دلیل محتاج توجه دیگران هستند و بدون آن به قول معروف اموراتشان نمی‌گذرد.

حال چرا تاوان کمبود توجه آنها را باید اعصاب شهروندان بپردازد باید از مسئولان پرسید. به هرحال به استناد خواسته‌های شهروندان چنانچه با صاحبان این موتورسیکلت‌های پر دود و پر سر و صدا برخورد جدی‌تری شود می‌توان به کاهش آلودگی صوتی و آلودگی هوا امیدوار بود.   

سد معبر اتوبوسی

حالا که خدمات اتوبوسرانی درون شهری شاهد تغییرات مثبتی است مجالی دست داده تا در کنار بحث‌های مربوط به کمبود اتوبوس در کلانشهر‌های بزرگ، به برخی مشکلات خرد این بخش نیز بپردازیم.

برای نمونه شهروندان خواستار آن هستند تا همانند آنچه در مترو روی می‌دهد، راننده‌های اتوبوس نیز از داخل شدن اشیای ممنوع و دست و پاگیر به اتوبوس جلوگیری کنند. ای کاش بخشی از این همه مهربانی که برخی راننده‌ها برای مسافران دارای بار سنگین و حجیم به خرج می‌دهند به باقی مسافران نیز معطوف می‌شد.

به این وسیله اغلب مسافران راضی می‌شدند و تنها مسافران قانون‌گریز ناراضی به خانه می‌رفتند. زیرا در شرایط کنونی با وجود این مسافران انگشت شمار کسی قادر به جابه‌جایی یا سوار و پیاده شدن بدون دردسر نیست.

تنظیم صدای اپراتور‌

بسیاری از تلفن‌های مربوط به سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف به صدای اپراتوری مجهز است که گام به گام تماس گیرنده را به سوی هدفش راهنمایی می‌کند. برای مثال اپراتور مراحل مختلف کار را برای تماس گیرنده توضیح می‌دهد و از او می‌خواهد که با فشردن دکمه مورد نظر، با بخشی که به کارش مربوط می‌شود تماس برقرار کند.

اما در برخی موارد صدای اپراتور‌ها واضح نیست و همین نکته موجب می‌شود که تماس گیرنده صدا را به‌خوبی متوجه نشود. بلند بودن بیش از حد یا کم بودن صدا یا خش‌دار بودن آن از جمله این مشکلات است.

به همین دلیل توصیه می‌شود هر چند وقت یکبار صدای اپراتور تلفن‌ها مورد بررسی قرار گیرد تا در صورتی که برای تماس گیرنده قابل درک نیست برای اصلاح صدا اقدام شود. گفتنی است در برخی موارد هم بخش‌هایی از صدای اپراتور قطع می‌شود و کسی هم پشت خط پاسخگوی تماس گیرنده نیست.

خرابی خودپرداز‌ها

به نظر می‌رسد خرابی دستگاه‌های خودپرداز به یک مشکل عادی تبدیل شده است و در برخی موارد، رسیدگی به آن هم چندان باجدیت صورت نمی‌گیرد و این مشکل، شهروندان را با دردسر مواجه کرده است.

تعدادی از شهروندان در تماس تلفنی با ستون در شهر چه خبر اعلام کرده‌اند که برخی از دستگاه‌های خودپرداز واقع در خیابان آفریقا به بیماری بلعیدن کارت مشتریان دچار هستند و با وجود درمان موقت، این بیماری دوباره عود می‌کند.

به گفته آنها در موارد زیادی کارت مشتریان توسط این دستگاه‌ها بلعیده شده و مشتریان روز بعد برای تحویل کارت به بانک مراجعه کرده‌اند. اما چند وقت بعد دوباره هنگام مراجعه به همین دستگاه‌ها، مشکل بلعیدن کارت ایجاد شده است. بهتر است در هنگام رفع نقص دستگاه‌ها دقت بیشتری انجام شود تا دوباره این مشکل ایجاد نشود یا اینکه در صورت نیاز دستگاه تعویض شود.

کد خبر 100021

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز