جام جهانی امسال در قطر فراتر از یک مسابقه فوتبال، فرصتی برای طرفداری است و این بار طرفداری از آرمان فلسطین با اهتزاز پرچم این کشور یکی از دغدغه‌های تماشاگران و هواداران فوتبال بوده است.

به گزارش همشهری آنلاین، اهتزاز پرچم فلسطین در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به یکی از منظره‌های رایج تبدیل شده و حمایت از آرمان فلسطین در جام جهانی قطر مورد توجه بسیاری از بازیکنان و هواداران فوتبال قرار گرفته است؛ در حالیکه دوربین‌های تمام شبکه‌ها و خبرگزاری‌های بین المللی و محلی روی مسابقات قطر زوم کرده‌اند، مردم زیادی تلاش می‌کنند تا صدای مظلومیت فلسطین را به گوش جهانیان برسانند.

به اهتزاز درآوردن پرچم‌هایی در اندازه‌های مختلف و در مکان‌های مختلف، از جمله در مسابقات فوتبال نشان داد علاوه بر اعراب، سایر ملیت‌ها نیز با مردم فلسطین همبسته هستند و اشغال وحشیانه و مداوم اسرائیل بر سرزمین‌های فلسطینی را محکوم می‌کنند. علاوه بر پرچم، چفیه فلسطینی نیز در میان هواداران طرفدار داشته است.

برخی از طرفداران در مصاحبه‌های خود گفته‌اند که این مسابقات به آنها فرصتی برای آگاهی بخشی در مورد اشغالگری اسرائیل و همچنین برجسته کردن فرهنگ و تاریخ فلسطین داده است. این توجه تا آنجا بوده که برخی هواداران حاضر در قطر حتی از مصاحبه با شبکه‌های رژیم اشغالگر قدس نیز خودداری کرده‌اند. تیم فوتبال فلسطین در میان شرکت کنندگان جام جهانی ۲۰۲۲ قطر حضور ندارد.

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 3
  • نظرات غیرقابل انتشار: 4
  • همشهری IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
    12 8
    درود بر فلسطین و طرفدارانش مرگ بر اسرائیل و طرفدارانش.
  • ژن ژیان آزادی IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
    14 22
    من موندم دروغ از دست شما چه کار کنه 😵😵😵😭😭😭
  • دانی IR ۰۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    19 6
    انشاالله که شاهد به نتیجه رسیدن زحمات و مجا هدت های مردم آزاده در سرتاسر دنیا برای آزادی فلسطین باشیم