ماموران آتش نشانی شهرداری تهران به مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان اعزام و عملیات امداد رسانی را شروع کرده اند.

همشهری آنلاین - زینب زینال زاده: اواخر دی ماه بود که بارش‌های سیل آسا در استان سیستان و بلوچستان شروع شد و بستر آب بالا آمد و رودخانه‌ها طغیان کردند و سیل به راه افتاد. آب وارد خیابان‌ها، کوچه‌ها و خانه‌ها شد و هرآن چه در مسیرش قرار داشت با خودش برد. بچه ها برای اسباب بازی هایشان اشک می ریختند، مردها مات و مبهوت به ویرانی  زندگی شان نگاه می کردند و زنان به خاطر وضعیت پیش آمده مویه می کردند.

از همان ساعات اولیه امداد رسانی شروع شد و مردم نوعدوست مثل همیشه پای کار آمدند تا مرهمی باشند برای درد سیل زدگان سیستان. یکی لباس گرم می آورد و دیگری کفش. عده‌ای هم «یا علی» گفتند و راهی مناطق سیل زده شدند.
ماموران آتش نشانی هم برای امداد رسانی از غافله عقب نماندند و راهی استان سیستان و بلوچستان شدند.

«جلال ملکی» مدیر روابط عمومی و سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران هم که به مناطق سیل زده رفته است در گفت و گو با خبرنگار همشهری محله وضعیت را این گونه تشریح می‌کند: «35 مأمور آتش نشانی روز جمعه به استان سیستان و بلوچستان اعزام شدند و عملیات امداد رسانی را شروع کردند. کارها خوب پیشرفته است و در برخی از مناطق از جمله شهرستان «کنارک» وضعیت بهتر شده و ثبات یافته است.» به گفته او، 14 دستگاه خودروی سبک و سنگین و دهها دستگاه پمپ‌های سبک، نیمه سنگین و سنگین هم برای امداد رسانی به مناطق سیل زده منتقل شده‌اند. 

ملکی با اشاره به عملیات باز کردن راههای مسدود شده برخی از روستاها می‌گوید: «ماموارن علاوه بر عملیات جمع آوری آب‌ها و گل و لای از منازل، خیابان‌ها و کوچه‌ها با استفاده از 18 دستگاه خودروهای سنگین راهسازی، لودر، بیل مکانیکی، کمرشکن و گریدر و چندین دستگاه کمپرسی، تلاش می‌کنند راههای مسدود شده را بازگشایی کنند»

به گفته سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران، مناطق سیل زده هنوز شرایط خوبی ندارند و امداد رسانی ادامه دارد: «در برخی از روستاها به دلیل شرایط بحرانی، امداد رسانی عملیاتی نشده است و امیدواریم در روزهای آتی بتوانیم عملیات امداد رسانی در سایر روستاها را انجام دهیم.»

عکس: جلال ملکی
 

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha