چهارشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵
۰ نفر

سیل، زندگی مردم استان سیستان و بلوچستان را با خود برده است و هموطنان به ویژه کودکان نیازمند کمک و یاری هستند.

کمک به سیل زدگان سیستان

همشهری آنلاین- زینب زینال زاده: «سیل که آمد همه چیز را با خودش برد.» این تنها جمله ای است که سیل زدگان استان سیستان و بلوچستان تکرار می کنند. بزرگترها به آینده مبهم می نگرند و کودکان با دستان خالی و پاهای برهنه به دنبال دنیای کودکی شان می دوند.
«جلال ملکی» مدیر روابط عمومی و سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران که این روزها همراه با سایر نیروهای آتش نشان در مناطق سیل زده مشغول امداد رسانی است، در گفت و گوی تلفنی به خبرنگار همشهری محله می گوید: «سیل همه چیز را ویران کرده است و مردم به ویژه کودکان حال و روز خوبی ندارند و نیازمند کمک و یاری همنوعان هستند.»
به گفته او وضعیت کودکان نامناسب است: «کودکانه چندماهه تا 10 ساله بیش از دیگران نیاز به کمک دارند. دمپایی، کفش، چکمه، شیرخشک و بسته های بهداشتی بیش از هر چیزی برای کودکان لازم و ضروری است.»
ملکی ادامه می دهد: «کمک به کسانی که درگیر بحران هستند، به معنای صدقه دادن نیست. کمک به همنوع فرصتی است برای رسیدن به آرامش روحی و در واقع با این کار حال خودمان خوب می شود. بنابراین تقاضا می کنم مردم قبل از هر اقدامی نیاز سنجی کنند و سپس اقلام مورد نیاز سیل زدگان را تهیه و برایشان ارسال کنند.»
به گفته سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران، هوا در استان سیستان و بلوچستان گرم است و نیاز چندانی به لوازم گرمایشی و لباس گرم و پتو نیست و با توجه به شرایط جوی و آب و هوایی، مردم سیل زده بیش از هرچیز به لباس معمولی و غذاهای بسته بندی شده نیاز دارند.
 

کد خبر 479678

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha