فریبا خانی: در روزهای زیبای اسفند، نمایشگاه‌های گوناگونی در شهر برپا شد. یکی از آن‌ها‌، اولین نمایشگاه اکسپو‌ی دانشجویان کشور در پردیس ملت بود.

 

 

اين نمايشگاه تا 11 اسفند داير بود و اگر به پرديس ملت مي‌رفتيد، مي‌توانستيد از 260  اثر نقاشي اين نمايشگاه بازديد كنيد.

شايد بپرسيد اكسپو يعني چه؟ يعني اين‌كه در اين نمايشگاه مي‌توانيد اگر اثري را دوست داشتيد، آن‌ را خريداري كنيد. خاصيت اكسپو، فشردگي و تعداد زياد آثار است و شما مدت‌ زمان زيادي لازم داريد كه اين آثار را ببينيد و لذت ببريد.

متأسفانه در كشور ما خيلي از مردم در منزل يا محل كار از تابلوهاي هنري استفاده نمي‌كنند و اثر هنري نمي‌خرند. برپايي چنين نمايشگاه‌هايي مي‌تواند مردم را به خريد آثار هنري ترغيب كند.

حالا در اين نمايشگاه،260اثر با تكنيك‌هاي گوناگون كنار هم قرار گرفته‌اند. برخي آثار انتزاعي‌اند، برخي هم تزئيني و يا مفهومي.

جست‌وجوگري خاصيت اين نمايشگاه است. نسل جديدي كه آمده است هنر و ديدگاه هنري‌اش را ارائه دهد. شايد بتوان به نوعي روان‌شناسي نسل جديد را در اين آثار ديد.

مهرنوش برادران، مسئول گالري ملت مي‌گويد: «آثار دريافتي را استادان بزرگي مثل فرح اصولي، فرد دهكردي، عرب‌زاده و... داوري كرده و از ميان حدود پنج‌هزار اثر رسيده،260اثر را براي نمايشگاه برگزيده‌اند.»

او از ويژگي اين نمايشگاه مي‌گويد: «در اين نمايشگاه مي‌بينيد كه هنرمندان خودشان را محدود نمي‌كنند. نوعي نگاه جست‌وجوگرانه در اين آثار مي‌بينيد.»

زنان مدرن در فضاهاي سنتي، انسان سردرگم در فضاهاي شهري، تنهايي را در تعدادي از اين آثار منعكس مي‌كند.

برادران در مورد نمايشگاه بعدي در ماه فروردين مي‌گويد: «در فروردين نمايشگاه ژوكال را برگزار مي‌كنيم كه آن هم نمايشگاهي گروهي است و حدود 100اثر از دانشجويان در حال تحصيل در اين نمايشگاه ارائه خواهد شد.»

مي‌روم در دل تابلوها و داستان‌هايي كه در آن‌ها پنهان است. دختري را مي‌بينم كه از پشت نرده‌هاي چوبي با چشماني متعجب به نقطه‌اي خيره مانده است. گوزني در لباس عروس، زني نشسته به انتظار و پرواز كبوتري كه شايد نويد چيزي را مي‌دهد. كودكاني نشسته در كوچه در حال بازي كردن با جوجه‌هاي رنگي... با احتياط حمل شود، جعبه‌اي در حال نقل و انتقال با يك شيشه‌ي نقش ناصرالدين‌شاه... نمايي از ويراني زلزله، نمايي از... بايد خودتان بياييد و ببينيد.

 گالري پرديس ملت در خيابان ولي‌عصر‌عج، اول بزرگ‌راه آيت‌الله هاشمي رفسنجاني (نيايش) قرار دارد.

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha