پگاه شفتی: شاید شما هم دوست دارید، بیسکوئیت‌هایی را گاز بزنید که از چهره‌ی خودتان، یا برادر کوچولوی بامزه‌تان درست شده‌اند، اگر روزگاری چنین کاری نشدنی تلقی می‌شد، حالا خیلی هم خیال‌پردازی به حساب نمی‌آید؛ چون به لطف فناوری حالا این کار، شدنی است.

در اين مورد، همه‌چیز از مجارستان شروع شد. کشوری زیبا و کوچک در اروپای شرقی. یک روز «کریستی بوزای»، دختر جوان مجارستانی، تصمیم گرفت هدیه‌ا‌ی خاص برای تولد درست کند. او تمام تلاشش را کرد اما در نهایت راه‌حل را در یک پرینتر سه‌بعدی دید. یکی از آن‌ها خرید و مشغول شد.

او شب و روز کار کرد و با برنامه‌های مختلف کامپیوتری سر و کله زدتا بالأخره توانست یک قالب شیرینی با استفاده از عکس تهیه کند. این ایده‌ا‌ی جالب بود که تمام دوستان کریستی را شگفت‌زده کرد. بعد او تصمیم گرفت این ایده را ثبت كند و آن را به تولید انبوه برساند.

حالا کریستی یک شرکت نیمه‌اینترنتی به راه انداخته است و کاربرانی که دوست دارند بیسکوئیت‌هايي با تصوير چهره‌ی خودشان یا عزیزانشان تهيه كنند، فقط با چند کلیک می‌توانند قالب يا قالب‌هايي با شکل دلخواهشان سفارش بدهند.

قدم اول فرستادن عکسی است که باید از آن قالب تهیه شود.

تیمی از افراد متخصص این عکس را تبدیل به یک الگو برای چاپگر سه‌بعدی می‌کند. از این جا به‌بعد دیگر کار زیادی باقی نمانده است. الگو را به یک چاپگر سه‌بعدی می‌سپارند و تمام.

قالب با پست براي کاربر فرستاده می‌شود و حالا نوبت کاربر است که خمیر بیسکوئیتش را آماده کند، قالب بزند و چهره‌ی بیسکوئیتی را در فر بگذارد!

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha