همشهری آنلاین: آیین نمادین ورود و استقبال از کاروان امام رضا (ع) با هدف به نمایش درآوردن ورود تاریخی آن امام همام به ایران اسلامی با حضور هزاران نفر از عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت در مشهد شهدای شلمچه برگزار شد.

 

 

به گزارش ایرنا، کاروان نمادین امام رضا علیه‌السلام متشکل اسب‌سوار و شترسوار با بهره‌گیری از لباس‌های محلی و با سر دادن شعارهای بومی عربی همراه با پخش گل و شیرینی و هل هله مورد استقبال مردم قرار گرفت.

مهر نيز در پوشش خبري اين آئين نوشت: شلمچه شاهد برپایی مراسم زیبای ورود کاروان نمادین امام رضا (ع) بود، تا تاریخ ورود تشیع به ایران را زنده کند.

طبق روایات در سال ۲۰۰ هجری قمری به دستور مأمون خلیفه وقت هجرت اجباری امام رضا (ع) از مدینه به مرو شکل گرفت. در این هجرت اولین نقطه خاک کشورمان که متبرک به قدوم آقا علی بن موسی رضا (ع) شد، شلمچه بود که به دروازه تشیع شهرت پیدا کرد.

چند سالی است که خرمشهر و شلمچه این ورود تاریخی را گرامی داشته و با حرکت کاروان نمادین صحنه ورود امام رضا (ع) را بازسازی می‌کنند.

این مراسم با قرائت زیارت‌نامه مخصوص امام رضا (ع) توسط سید کریم موسوی در محل یادمان شهدای شلمچه آغاز شد و در ادامه دو تن از شاعران محلی به زبان عربی و فارسی در مدح امام رضا (ع) شعرخوانی کردند و پس از سخنرانی چند تن از مقامات و اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء، مراسم با برگزاری دعای کمیل پایان یافت.

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

برچسب‌ها

۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۶