همشهری آنلاین: دیگر حتی نمی‌توان ماشین‌های سرد و بی‌احساس را نیز روبات نامید، مخصوصا باوجود روبات احساساتی که ژاپنی‌ها به‌تازگی رونمایی کرده‌اند.

 

 

براساس گزارش CNN، اين روبات كه توسط شركت ارتباطاتي سافت‌بنك ساخته شده، 1.2 متر ارتفاع و 28 كيلوگرم وزن دارد. در مراسم رونمايي اين روبات كه پپر ( Pepper ) نام دارد، روبات ابتدا به رسم سنتي ژاپني‌ها تعظيم كرده و پس از آن مكالمه با ماسايوشي سان،‌رئيس شركت سافت‌بنك را آغاز كرد، با او دست داد و تلاش كرد او را بخنداند.

پپر با كمك گرفتن از تكنولوژي تشخيص صورت و چند دوربين، سيستم ضبط صدا و حسگرهايي كه در درون سرش جا گرفته‌اند، مي‌تواند بازخوردهاي كاربرانش را درك كند. به گفته شركت سافت‌بنك، به‌جاي اينكه پپر را برنامه ريزي كنند،‌ اين روبات به تدريج و به مرور زمان چگونه رفتار كردن با انسان‌ها را خواهد آموخت.

واكنش كاربر در يك حافظه ابري ذخيره شده و ديگر روبات‌ها از آن براي بهبود‌دادن عملكرد و رفتار خود استفاده مي‌كنند. روبات‌ها نوع رفتار خود را براساس حالت روحي كاربرشان انتخاب مي‌كنند، براي مثال اگر درك كند كه كاربرش غمگين است تلاش مي‌كند او را به خنده وادارد.

روبات پپر از دو دست كامل و كاربردي برخوردار است،‌ اما چرخهايي جايگزين پاهاي اين روبات شده‌اند و روبات روي صفحه‌اي صيقلي مي‌لغزد. نمايشگري تبلت مانند نيز روي سينه روبات نصب شده تا از طريق آن بتواند با ديگران ارتباط برقرار كند. پپر از توانايي صحبت كردن به 17 زبان برخوردار است.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

برچسب‌ها

۱۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۱