همشهری آنلاین: بیش از یک سوم شغل‌های بریتانیا تا ۲۰ سال آینده به روبات‌ها سپرده می‌شوند تا ماشین‌ها و دستگاه‌های ساخت انسان جایگزین مردم شوند.

به گزارش مهر، نقش روبات‌ها در زندگی انسان‌ها هر روز بیش از روز پیش خودنمایی می‌کند. بنا به گزارشات منتشر شده، پیش‌بینی می‌شود تا 20 سال آینده بیش از یک سوم شغل‌های بریتانیایی با روبات‌ها جایگزین شوند.

روبات‌ها دیگر مانند انسان‌ها نیازی به دریافت حقوق ماهانه، افزایش حقوق، استراحت، ابتلا به بیماری و ... را نداشته، در نتیجه علاوه بر این که برای کارفرمایان مطلوب و مفید هستند، می‌توانند میزان بهره‌وری و عملکرد کارها را افزایش دهند. روبات‌ها می‌توانند در شغل‌ها و کارهای دفتری، فروش، خدمات، نگهبان ساختمان، آشپز، گارسون، مشاوران مالی و حتی گوینده خبر جایگزین انسان‌ها شوند.

در حال حاضر، بسیاری از این مشاغل از سال 2001 با روبات‌ها جایگزین شده‌اند اما بنا به گزارشات منتشر شده تا 20 سال آینده، تعداد قابل توجهی از روبات‌ها در این حرفه‌ها مشغول به کار می‌شوند.

پیشرفت‌ها در حوزه ساخت روبات و هوش مصنوعی تا جایی پیش می‌رود که در سال‌های آتی می‌توان روبات‌ها را آموزش داد تا همانند انسان‌ها قادر به انجام کارها باشند. روبات‌ها حتی قادر خواهند بود تا با آموختن الگوی کلمات و تلفظ لغات به سادگی بتوانند با انسان‌ها ارتباط برقرار کنند.

کد خبر 277533

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha