همشهری آنلاین: مهندسان آمریکایی روبات مبارز دوپایی ارائه داده‌اند که روی یک پا می‌ایستد و عمل یک کاراته‌باز را تقلید کند.

به گزارش ایسنا، روبات اطلس ملقب به Ian توسط شرکت Boston Dynamics ارائه شده که متعلق به گوگل است.

روبات ابداعی دارای 28 مفصل هیدرولیکی و دوربین استریو بوده و یکی از پیشرفته‌ترین روبات‌های دنیا لقب گرفته است.

نرم‌افزار نوشته‌ شده توسط "موسسه تعامل انسان و ماشین فلوریدا" به این روبات علاوه بر کاراته امکان راندن خودرو را نیز می‌دهد.

دانشمندان از سرعت یوزپلنگ، مقاومت اسب‌، قدرت مانوردهی میمون و مهارت انسان‌ برای طراحی این روبات الهام گرفته‌اند.

سامانه ابداعی سریع و کارآمد است و با تحرک خود به بسیاری از همان مکان‌هایی که انسان‌ها به آن‌ها دسترسی دارند، دسترسی خواهد داشت. "اطلس" دارای تحرک‌پذیری بالایی بوده و برای حرکت در بیرون از منزل و زمین خشن طراحی شده است.

این سیستم می‌تواند بر روی دو پا راه برود و جوارح فوقانی‌ را برای بلندکردن و بالارفتن آزاد بگذارد. سامانه مزبور به اندازه‌ای قوی است که می‌تواند در زمین‌های بسیار ناهموار از دست‌ها و پاهاش برای بالا رفتن استفاده کند. دستان حس‌دار روبات به آن امکان استفاده از ابزاری را می‌دهد که برای استفاده انسان طراحی شده‌اند.

"اطلس" دارای دو دست، بازو، ران، پا و یک نیم‌تنه است و حسگری که در سر آن کار گذاشته شده، شامل دوربین‌های استریو و یک یابنده لیزری است.

اطلس از بیرون و توسط یک منبع برق الکتریکی نیرودهی می‌شود و محققان وعده‌ داده‌اند این مشکل را در نسخه‌های آینده رفع می‌کنند. 

کد خبر 277865

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha