همشهری آنلاین: محققان ژاپنی موفق به ساخت اکسو اسکلت (روبات پوشیدنی) شده‌اند که می‌تواند عملکرد ورزشکاران را افزایش دهد.

روبات پوشیدنی برای تقویت عملکرد ورزشکاران و سالمندان

به گزارش مهر، در دهه‌های اخیر، اکسو اسکلت‌ها به کمک محققان و پزشکان شتافته‌اند تا بتوانند دنیای معلولان یا حتی افراد معمولی را متحول کنند که از میان آن‌ها می‌توان به استفاده از اکسواسکلت در افتتاح بازی‌های جام جهانی (جوان برزیلی دارای معلولیت حرکتی با پوشیدن این روبات توانست اولین ضربه را به توپ بازی‌ها بزند) یا استفاده از این فناوری توسط دارپا (سازمان پروژه‌‌های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی امریکا) و برای افزایش سرعت سربازان را نام برد.

اکنون محققان ژاپنی دانشگاه هیروشیما موفق به طراحی اکسواسکلت متفاوتی شده‌اند تا ورزشکاران با پوشیدن این روبات بتوانند عملکرد خود را افزایش دهند. این روبات پوشیدنی Sensorimotor Enhancing Suit و به صورت مخفف SEnS نامیده می‌شود که به ورزشکاران اجازه می‌دهد به تقویت عملکرد بدنی خود بپردازند.

در ساخت SEnS به دلیل این که مواد انعطاف‌پذیر جایگزین دستگاه‌های الکتریکی شده‌اند از وزنی سبک و همین طور قیمتی پایین‌تر نسبت به سایر محصولات این چنینی برخوردار است. این روبات پوشیدنی نه تنها می‌تواند برای ورزشکاران سودمند باشد بلکه در سالمندان که قدرت حرکت خود را از دست می‌دهند نیز مفید است.

پرفسور Yuichi Kurita طراح این روبات پوشیدنی می‌گوید: "این روبات پوشیدنی برای بررسی حرکات ماهیچه‌ای و عضلات بدن ساخته شده است."

کد خبر 289555

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha