همشهری آنلاین: تصاویر جدیدی که از پرش تاریخی فلیکس بامگارتنر از لبه فضا منتشر شده، چهره‌ای ملموس‌تر از این ماجراجویی خطرناک را آشکار کرده‌است.

 

براساس گزارش NBC، این تصاویر ترسناک جدید، منظره‌ای که بومگارتنر در لحظه آغاز پرش تاریخی‌اش از ارتفاع 38 هزار و 969.4 متری از سطح زمین در پیش چشمانش دیده‌است را نمایش می‌دهند.

شرکت GoPro سازنده پنج دوربینی که به کلاه و بدن فلیکس بی‌باک متصل بودند این تصاویر جدید را منتشر ساخته‌است. این تصاویر سقوط آزاد را از زاویه دید بومگارتنر نمایش می‌دهند و چرخش خارج از کنترلی که در ابتدای پرش گریبانگیر وی شده‌است نیز در این تصاویر به وضوح قابل مشاهده‌اند.

پرش تاریخی فلیکس بی‌باک در 14 اکتبر 2012 در نیومکزیکوی آمریکا انجام شد و وی در این روز تاریخی درون کپسولی ویژه توسط بالونی هلیومی تا ارتفاع 38 هزار و 969.4 متری بالا کشیده شد و سپس درحالی که لباسی مخصوص به تن داشت، تا ارتفاع 36 هزار و 402 متری سقوط آزاد انجام داده و بعد از آن چتر نجاتش را باز کرد. طی این سقوط آزاد بومگارتنر به سرعت هزار و 357.6 کیلومتر بر ساعت دست یافت.

وی اولین انسانی‌است که توانسته طی سقوط آزاد سرعت صوت را بشکند. وی همچنین طی ماجراجویی‌اش رکورد بالاترین ارتفاع پرواز بالون‌ها،‌بالاترین ارتفاع باز شدن چتر نجات و بیشترین سرعت سقوط انسان را نیز شکست.

بومگارتنر پس از فرود موفقیت‌آمیزش به خبرنگاران گفت زمانی که در بالاترین نقطه ممکن از زمین ایستاده‌ای، بسیار حقیر و کوچک می‌شوی، دیگر شکستن رکورد یا ثبت داده‌های علمی برایت بی‌ارزش می‌شوند و تنها چیزی که می‌خواهی این است که زنده فرود بیایی.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۱۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۱