همشهری آنلاین: فضانوردان آژانس فضایی اروپا (ESA) برای آماده‌سازی به منظور انجام مأموریت‌های فضایی به مدت یک هفته درون یک غار به اقامت و تمرین پرداختند.

به گزارش ایسنا، آژانس فضایی اروپا با هدف آماده‌سازی فضانوردان برای انجام مأموریت‌های فضایی، دوره ویژه‌ای تحت عنوان دوره اکتشافی CAVES را در اعماق زمین و داخل محیط یک غار برگزار کرد.

فضانوردان حاضر در دوره 2013 Caves نحوه انجام کار گروهی در تیم‌های چند فرهنگی تحت شرایط دشوار را تمرین کردند؛ این دوره تا حد ممکن مشابه به پروازهای فضایی طراحی شده بود.

این غارنوردان متشکل از شش فضانورد بودند که به مدت یک هفته در یکی از غارهای ایتالیا، شرایط ایزوله و خطرات احتمالی در مأموریت‌های فضایی را تجربه کردند.

پیاده‌روی در شرایط تاریک غار Sa Grutta در جزیره ساردینا به همراه فهرستی از آزمایشات علمی، بخشی از مأموریت یک هفته‌ای غارنوردان را تشکیل می‌داد.

برنامه روزمره ساکنان ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) از نظم خاصی برخودار بوده و شامل انجام آزمایشات علمی و تحقیقاتی مختلفی است که فضانوردان در شرایط حضور در غار این برنامه را شبیه‌سازی و تمرین کردند.

جمع‌آوری نمونه برای بررسی توپوگرافی غار، آزمایشات علمی از جمله بررسی شیمی آب، میکروبیولوژی خاک و سطح، بررسی جو دی‌اکسید کربن، دما و رطوبت از جمله فعالیت غارنوردان بود.

برای حفظ سلامت و امنیت فضانوردان، مسیرهای مطمئنی توسط برگزار کنندگان دوره CAVES‌ انتخاب شد و با توجه به تجربیات کسب شده در دوره‌های قبلی، برای فضانوردان کفش‌های مناسب، چراغ روی کلاه و مانیتور قابل حمل بررسی دی‌اکسید کربن در نظر گرفته شد.

مایک برات و جک فیشر از ناسا، پائولو نسپولی از آژانس فضایی اروپا، جرمی هانزن از آژانس فضایی کانادا، ساتوشی فوروکاوا از آژانس فضایی ژاپن و الکسی اوچینین از آژانس فضایی فدرال روسیه، شش فضانورد حاضر در دوره 2013 CAVES را تشکیل می‌دادند.

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز