همشهری آنلاین: شهری زیبا به رنگ آبی آسمان در همین نزدیکی‌ها با مردمانی سنتی، کوچه‌ و باغ‌ها،دیوار‌های گلی، پله‌های دست‌ساز و... تو را به قدم زدن در گذشته‌های خیلی دور دعوت می‌کند.

اینجا شفشاون  Chefchaouen  شهر آبی مراکش است. یکی از زیباترین شهرهای توریستی کشور مراکش است. این شهر بیشتر مورد توجه توریست‌های اسپانیایی، فرانسوی و ترکیه است که وارد مراکش می‌شوند.

رنگ آسمانی و آبی این شهر یکی از مهمترین دلایل جذب توریست از نقاط مختلف جهان است. رنگ آبی بسیار شفاف که تمامی دیوارها، درب‌ها، راه‌ها و حتی پله‌های سرتاسر شهر را فرا گرفته است.

در این شهر ابی تنها بعضی از دیوارهای ساختمان‌ها از نیمه به بالا سفید هستند. آنقدر این آبی تازه و آرام است که فکر می‌کنی همیشه صبح است.

کوچه‌های تنگ و پر پیچ و خم این شهر مردمانی با فرهنگ کهن را در خود جای داده است. مردمانی که هنوز با روش و سنت نیاکان خود زندگی و امرا و معاش می‌کنند.

این شهر شما را به یاد قصه‌های هزار و یکشب می‌اندازد با این تفاوت که این بار شما آن فضا و خانه و مردمان را به عینه مشاهده و لمس می‌کنید.

بعضی از آژانس‌های مسافرتی، افراد را تحت عنوان تور آرامش ذهن و روح به این شهر می‌اورند. چرا که معتقد هستند رنگ آبی و فرهنگ سنتی و آرامش مردمان شهر با آن خوراک‌های غنی و طبیعی می‌تواند کمک شایانی به آرامش روحی افرادی که در دنیای تکنولوژی غرق شده‌اند، باشد.

دوره گردانی که با آواز خود کالا و متاع مورد نیاز مردم را ازقبیل میوه، سبزی، پارچه، ادویه، ظروف و...در کوچه‌های تنگ باریک به فروش می‌رسانند.

آنگاه که رنگ ابی این شهر با رنگ آسمان یکی می‌شود و دیگر چشمان آدمی نمی‌تواند خط افق این دو را از یکدیگر متمایز سازد،  آرامش و رخوت عجیب  فضا را درک خواهی کرد. سکوت و آرامش در لابلای پست بلندی‌های شهر جاری است. گویی قدم به شهر افسانه‌های کهن که دیگر حوصله خواندن آن را هم ندارید، گذاشته‌اید.

منبع: avaxnews

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها