سه‌شنبه ۹ مهر ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: سفر کنید تا سالم، شاد و اجتماعی‌تر شوید. سفر کنید تا کانون خانواده خود را گرم‌تر و مستکم‌تر کنید. سفر کنید تا ذهنی هوشیار، کارا و خلاق‌تر شوید...

سفر یک داروی موثر برای درمان تمامی مشکلات و مسائل شخصی، خانوادگی، اجتماعی و کاری است. سفر کنید تا سالم، شاد و اجتماعی‌تر شوید. سفر کنید تا کانون خانواده خود را گرم‌تر و مستکم‌تر کنید. سفر کنید تا ذهنی هوشیار، کارا و خلاق‌تر شوید. سفر کنید تا دوستان بسیار پیدا کنید. سفر کنید تا رزق و روزی شما بیشتر شود و...

سفر استرس شما را از بین می‌برد!

تحقیقات نشان داده است که اگر یک روز تنیس بازی کنید یا چند ساعتی را برای استراحت به حاشیه شهر در آخر هفته‌ها بروید باعث کاهش هورمون استرس و حتی پایین آمدن فشارخون در شما خواهد شد.

حال اگر یک مسافرت یک تا دو هفته‌ای بروید، چه فواید و تاثیراتی روی شما و زندگیتان خواهد گذاشت؟پاسخ این است، مسافرت شما باعث می‌شود، آرام و شادتر وشوید.

استرس را فراموش کنید و سالم شوید تا بهتر با سرماخوردگی و سایر بیماری‌ها احتمالی در طول سال مقابله کنید. حتی در محیطکار استرس بسیار کمتری داشته باشید.

در نتیجه نبود استرس باعث می‌شود که شما دارای روحیه و وزن ایده‌الی شوید. چرا که همه می‌دانیم، استرس می‌تواند یکی از دلایل بالا رفتن وزن و...باشد. پس مسافرت بروید تا استرس خود را فراموش یا گم کنید.

سفر کردن قلب شما را سالم‌تر می‌کند

تحقیقات نشان می‌دهد؛ قلب شما هم به مسافرت نیاز دارد. درواقع، شاید به دو مسافرت در سال هم نیاز داشته باشد. نتایج تحقیقات بر روی زنانی که حداقل دوبار در سال به مسافرت می‌روند، نشان داده است که آنها تا هشت درصد کمتر به بیماری قلبی کرونری مبتلا می‌شوند.

و تحقیق دیگری بر روی سلامت قلب مردان نشان داده است که مردانی که کمتر به سفر می‌روند خطر بالای ابتلا به بیماری کرونری قلب را تجربه می‌کنند. یعنی  ۳۲٪ مردانی که اصلا به مرخصی سالانه نمی‌روند، بیشتر بخاطر حمله قلبی می‌میرند.

سفر کنید

سفر با خانواده، کانون آن را گرم و استوارتر می‌کند
محققان درمورد تاثیر مثبت مسافرت بر خانواده‌ها تاکید می‌کنند. خارج شدن افراد یک خانواده از استرس‌های روزانه به آنان کمک می‌کند به هم نزدیک‌تر شده و کنار هم جمع شوند. کسب تجربه‌های جدید و مشترک، نزدیکی و حس مثبتی را در بین اعضای یک خانواده ایجاد می‌کند که حتی بعد از اتمام مسافرت نیز این حس ادامه خواهد داشت.

با سفر کردن باهوش‌تر و باانگیزه‌ترشوید
این کلیشه قدیمی که سفر ذهن شما را وسعت می‌بخشد را من همیشه مسخره می‌کردم. ولی یک بررسی روانشناختی اخیر در دانشگاه ایندیانا نشان داده است که دانش آموزانی که در باره یونان مطالعه می کنند با دانش‌اموزانی که به این کشور سفر می‌کنند( حتی‌ اگر کشور خودشان باشد) در پاسخ به سوال‌های امتحانی بسیار متفاوت هستند.

 این رابطه را محققان فاصله روانی می‌نامند. یعنی فاصله شما برای درک آنچه که لمس‌می‌کنید، نگاه و یا می‌شنوید بسیارکمتر از آنچه که مطالعه می‌کنید، است. حتی در درک حضوری خلاقیت شما افزایش می‌یابد.

بررسی‌های اخیر از مفهوم فاصله روانی، نشان داده است که سفر و حتی برنامه‌ریزی برای آن تا آنجا که خود را در آن مکان ناآشنا و دور تصور کنید، نه تنها ممکن است، خلاقیت شما را بهبود بخشد بلکه به خود آگاهی نیز کمک می‌کند.

یک مسافرت، مخصوصاً اگر به دور از ابزارها و دستگاه‌های الکترونیکی باشد، می‌تواند شادی‌آور باشد. حتی ممکن است در محیط‌کار نیز تاثیر شگرف گذاشته و شما را باانگیزه‌تر کند.


سفر کنید تا شاد و سالم‌تر شوید
یک تحقیق نشان داده است که سطح فشار و افسردگی درمیان خانم‌هایی که بیشتر مسافرت می‌روند (یک یا دو بار در سال) درمقابل آنهایی که میزان سفر کردن آنها کمتر بوده است، پایین‌تر است. درواقع، حتی برنامه‌ریزی برای یک مسافرت روحیه را تقویت می‌کند.

سفر کنید تا جوان بمانید

دیوید ایگلمن، به تازگی ریاست تحقیقات و مطالعات ادراک زمان در کالج پزشکی بیلور- هوستون را به عهده گرفته است. او و تیم تحقیقاتی‌اش درباره احساس تهدید زمانی افراد را در لحظات زندگی مورد بررسی قرار داده‌اند.

به نظر او سفر به مکان‌های جدید و ناشناخته همواره زمان را برای شما گم و خوشایند می‌سازد. یک سفر هیجان‌انگیز یک‌هفته‌ای به مکان‌های جدید همیشه برای افراد مانند، یک سفر سه هفته به مکان‌های شناخته شده و تکراری است.

 ایگلمن می‌گوید؛ بزرگسالان بیشتر تحت تاثیر زمان قرار دارند تا کودکان. به همین خاطر است که کودکان در لحظه و شاد‌تر زندگی می‌کنند. چرا که آنها از زمان ترسی نداشته و آن را برای خود تهدید به حساب نمی‌اورند. سفر‌ به مکان‌های جدید و ناشناخته این امکان را به بزرگسالان می‌دهد که به زمان کودکی خود باز‌گردند و مانند آنها از همه چیز تعجب کرده و لذت ببرند. این یعنی زندگی در زمان حال و ...


به همین علت ایگلمن سفر را سر چشمه جوانی با درک فرصت زمان فراموش‌شده می‌داند. حتی سفر را نجات دهنده زندگی افراد می‌داند. البته سفر از نظر او سفری یک یا دوهفته‌ای به سرزمین‌ها و مکان‌های جدید با امکانات رفاهی برای استراحت است نه سفرهای تکراری و مکان‌های شناخته شده که برای افراد جذابیت کمتر و در نتیجه تاثیر کمتری در فراموشی زمان دارند.


منبع: lonelyplanet

کد خبر 233008
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز