همشهری آنلاین: کانون سراسری انجمن‌های صنفی راهنمایان گردشگری ایران " IFTGA " به عضویت "فدراسیون جهانی انجمن‌های راهنمایان گردشگری" WFTGA در‌آمد.

فدراسیون جهانی گردشگری

تشکیل کانون سراسری انجمن‌های صنفی ایده‌ای بود که در سومین جشن راهنمایان گردشگری در شهر تبریز مطرح شد. اکنون این ایده به ۱۶ انجمن صنفی راهنمایان گردشگری در ۱۵ استان کشور بتبدیل شده است که به صورت قانونی فعالیت می‌کنند.

استانهای چون:
خراسان رضوی، مازندران، گیلان، اردبیل، تهران، البرز، مرکزی، زنجان، کردستان، همدان، یزد، فارس، خوزستان، کرمان، شهر اصفهان و شهر کاشان و دو استان آذربایجان شرقی و قزوین هم در مراحل نهایی ثبت انجمن صنفی در استان خود هستند.

آرش نور آقایی کارشناس گردشگری در این زمینه گفت: تلاش اعضای هیات مدیره کانون سراسری انجمن‌های صنفی راهنمایان گردشگری کشور به‌ یژه آقای محسن حاجی‌سعید، برای عضویت این کانون در "فدراسیون جهانی انجمن‌های راهنمایان گردشگری" WFTGA ، نتیجه داد و انجمن صنفی راهنمایان گردشگری کشور به عضویت این سازمان جهانی در‌ آمد.

درباره فدراسیون جهانی انجمن‌های راهنمایان گردشگری، WFTGA


WFTGA در حال حاضر یک شبکه بین المللی از راهنماهای توریستی حرفه‌ای است که به طور مستقل عمل می‌کند و امروز تنها انجمن جهانی شناخته شده برای راهنماهای گردشگری است.

امروزه با تغییرات ایجاد شده در صنعت گردشگری، این سازمان روز به روز در حال گسترش ارائه خدمات و رشد چشم‌گیر است.

WFTGA با پیشنهاد اولین کنوانسیون بین المللی راهنماهای گردشگری جهان در فوریه 1985 تشکیل شد. ولی به طور رسمی و به عنوان یک سازمان غیر انتفاعی تحت قانون اتریش پس از کنوانسیون دوم وین در سال 1987 به ثبت رسیده و آغاز به کار کرد.

کنوانسیون‌های بین المللی WFTGA بسیار گسترده هستند و امروز این سازمان دارای عضویت بیش از 70 کشور است. همچنین  بیش از 200،000 راهنماهای گردشگری منحصر به فرد در این فدراسیون همکاری و فعالیت می‌کنند.


نکته: شانزدهمین جلسه فدراسیون جهانی انجمن‌های راهنمایان گردشگری سال 2015 در شهر پراگ در کشور چک برگزار خواهد شد.

کد خبر 234074
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز