همزمان با رشد آشوب‎های داخلی در کشورهای همسایه، گردشگری لبنان که می‎رفت پس ازمدت‎ها فشار آشوب‎های داخلی نفسی بکشد، در سال‌جاری میلادی بیش از ۵۷۰هزار گردشگر و ۴میلیارد دلار درآمد را از دست داد.

گردشگری - لبنان

 به گزارش خبرگزاری CHN به نقل از السفیر، این میزان خسارت با سیل بیکاری فصلی 19000نفرکارگر اخراج‌شده درآغاز فصل پاییز که بیشتر آنها دانشجو هستند بر وخامت اوضاع این کشور افزوده است.

طبق همین گزارش در 7‌ماه نخست سال 2013 لبنان شاهد کاهش 43درصدی تعداد گردشگران خارجی بود که نسبت به سال 2010 یعنی دوران پیش از اوج‌گیری آشوب‎ها در مدت مشابه به این کشور سفر کردند. با این حال آمار حکایت از آن دارد که میزان گردشگران خارجی امسال حتی نسبت به سال گذشته (2012) نیز دچار کاهش 13درصدی است.

طبق گزارش السفیر و به استناد آمارها حدود 40هتل در بیروت و مناطق اطراف، شاهد کاهش 35تا 40درصدی درآمد نسبت به سال قبل بوده‎اند؛ درنتیجه حدود 5000 نفر ازکارکنان این بخش بیکار شده‎اند. علاوه براین 180رستوران نیز در تابستان امسال در نواحی گردشگری، توان ازسرگیری کسب‌وکار خود را از دست دادند درحالی‌که 60درصد از آنها دانشجو بودند. این درحالی است که گردشگری تا 2 سال پیش 22درصد از درآمد ناخالص ملی لبنان را تأمین می‎کرد اما اکنون پیش‌بینی شده است که این سهم از 5درصد در سال بیشتر نمی‌شود.

کد خبر 234009

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز