همشهری آنلاین-هلن‌صدیق بنای: این کلیسای برفی پایان فصل زمستان آب می شود با این وجود رومانی‌ها هر ساله زمستان آن را با برف و یخ در ارتفاع کوهستانی از نو بنا می‌کنند.

 

كليساي برفي تنها با فصل زمستان مي‌آيد و با پايان آن، پايان مي‌يابد و ديگر هيچ اثري از آن به جا نمي‌ماند! و با شروع فصل زمستان دوباره سر از برف‌هاي كوهستان بيرون مي‌اورد. اين بنا به نوعي يك اثر هنري از يخ و برف است كه هر ساله توسط هنرمندان روماني كار مي‌شود.

اين آثار هنري یک کلیسای تمام یخی در ارتفاع 2 هزار متری کوهستانی دور افتاده در روماني است. هر فصل زمستان اين كليسا با استقبال بي‌نظير مردم و بازديدكنندگان روبرو مي‌شود.

به گزارش گاردین، این کلیسای یخی در کوهستانی در 300 کیلومتری شمال غرب بخارست ساخته شده و دسترسی به آن فقط از طریق تله کابین و كمي پياده روي در آن ارتفاع ميان برف‌‌ها خواهد بود.

ساختمان برفي کلیسا، 6 متر ارتفاع، 14 متر طول و 23 متر عرض دارد. اين كليسا از روي نمونه مشابه  کلیسای قدیمی در ترانسیلوانیا ساخته مي‌شود.

امسال طي یک هفته كه از ساخت آن مي‌گذرد، روحانيون و کشیش‌های ارتدوکس، کاتولیک و پروتستان در این کلیسای برفي مراسم ها، ازدواج، غسل تعميد و... برگزار کرده‌اند.

كشيش مایکل ریگان، کشیشی از کلیسای پروتستان؛ ساختار برفي اين کلیسا را به مراسم غسل تعمید تشبیه می‌کند.

او می‌گوید: "ما در این کلیسای برفي، به نحوی زیر سطح آب هستیم. اطراف ما را آب احاطه کرده است. باشد که خداوند این مکان را براي عبادتگاه ما حفظ كند و مردم با ميل، رغبت و شادمانی به آن وراد شوند."

کلیسای برفی

داخل كليسا

کلیسای برفی

مراسم دعا

در این کلیسا مراسم های بسياري برگزار مي‌شود كه مي‌توان به مراسم‌هايي چون؛ غسل تعمید، ازدواج، دعا و نيايش به مناسبت‌هاي مختلف اشاره كرد.

دورنماي اين كليسا بر بالاي كوهستان برفي باعث شده است كه بازديدكنندگان بسياري به سوي آن جذب شوند. كشيش‌ها اين محل را پر بركت مي‌دانند.

هنرمندان سبك معماري آن را مي‌ستايند. نكته جالب اينكه اين بنا با اين معماري زيبا در آخر زمستان آب شده و در دل زمين فرو مي‌رود تا زمستان بعد دوباره توسط هنرمندان و كشيش‌ةاي منطقه از دل خاك و برف‌هاي كوهستان سر بر آورد.

اين بنا از چند صد تكه يخ كه با اره برش داده و ملات برف به كار رفته داخل آن شكل گرفته است. هر چند كه روابط بین کلیساهای مختلف مسیحی در رومانی در طول سال‌ به علت اختلافات مربوط به مالکیت کلیسا تیره و تار شده است. ولي اين كليسا همچنان هر ساله ساخته و فعال است.

كشيش ایوان کریسن، کشیش کاتولیک در اين باره مي‌گويد؛ "کلیسای برفي در آن ارتفاع و با آن شكوه و بركت برف محل براي کنار گذاشتن تفاوت‌های مذهبی و اختلافات است. آنجا در آن ارتفاع سرد مي‌توان براي لحظه‌اي، همه اختلافات، دعواها، سوء تفاهم‌ها، استدلال متناقض‌ها و... را كنار گذاشت و  تنها با خدا بود."

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha