همشهری آنلاین: نیمکت‌های عمومی عصر جدید پیام‌آوران عابران خسته هستند. آنها گاهی شما را به چالش می‌کشانند، گاهی به خنده، گاهی به تفکر و...

طرح‌های زیبا، عجیب و غریبی نیمکت‌های شهری که برای زیباسازی و جلب عابران خسته پارک‌ها و امکان عمومی‌ طراحی و نصب می‌شوند، شهروندان را روز به روز شگفت‌زده و مشتاق می‌سازند.

هنر و هنرمند بدون توجه به زمان و مکان، مسیر خود را با سرعت هرچه تمام‌تر در تمام ابعاد زندگی  پیدا کرده و جایگاه خود را خلق می‌کند.

نیمکت‌ها و صندلی‌های پارک‌ها و معابر عمومی در سراسر دنیا به تازگی ظاهری خاص و شخصیتی هنری یافته‌اند! هنرمند معاصر برای گسترش هنر خود دیگر توجهی به محدودیت، مکان خاص، شرایط و... ندارد. او بدون هیچ محدودیتی و با شکستن الگو‌های تابت گذشته و استاندارد‌های روتین همیشگی پا را فراتر گذاشته و اثر‌های زیبایی که باعث شگفتی، سرگرمی، زیبای و... انسان و محیط می‌شود، خلق می‌کند.

حال به این نیمکت‌های عمومی که در سراسر اروپا نصب شده‌اند نگاه کنید! زیبا، عجیب و سرگرم کننده نیستند؟ نظر شما چیست؟ دوست دارید بر روی این نیمکت‌ها لحظه‌ای چند بیاساید؟


این نیمکت‌های عمومی که اغلب برای تعاملات اجتماعی مورد نظر است، بی‌نظیر و هنرمندانه است و در برخی مواقع این هنر باعث آشنایی جند نفر یا موضوعی برای آغاز یک صحبت و نشاط دو غریبه خواهد شد. آیا این هنر قابل تامل و بازنگری نیست؟

بعضی از این نیمکت‌های عمومی بسیار سفت، سخت  که نشان از اعتماد است را نشان می‌دهند. برخی دیگر دارای صندلی‌های بازدارنده در فضاهای عمومی هستند. تعدادی نیز دارای طرحی پویا، پر از تقاطع، زاویه‌های عجیب و غریب که انسان را به اندیشیدن وادار می‌سازد. هستند نیمکت‌های عمومی که برای خنداندن یا به چالش کشیدن افراد یا دادن پیامی طراحی شده‌اند و...

 تا به حال اینگونه به نیمکت‌های عمومی نگاه کرده بودید؟


منبع: dornob.com

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۲۶ تیر ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۹