یکشنبه ۳ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۳
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: موزه هنرهای معاصر لس آنجلس یک اثر دیجیتالین از مجموعه فرشتگان را از حجت امانی هنرمند ایرانی خریداری کرد.

حجت امانی

به گزارش هنرآنلاین، حجت امانی گفت: این اثر از مجموعه آثار فرشتگان مردود شده من است که به صورت دیجیتالی و در یک نسخه به صورت لوح فشرده جهت نمایش بروی صفحات ال سی دی در این نمایشگاه خریداری شد.

امانی خلق مجموعه فرشتگان را از چهار سال پیش آغاز کرده و در تمام آنها انسان‌ها با بال‌های رنگی نشان داده شده‌اند که تاکیدی برای بازگشت دوباره صفات نیک انسانی در دنیای ماشینی معاصر هستند. او در مجموعه انسان و فرشتگان توانسته دوران معاصر و کهن را به یکدیگر پیوند بزند.

این تابلوها دوره‌های مختلفی از نقاشی ایرانی را متبلور می‌کنند و به همین دلیل در برخی از آنها شاهد صورت‌ها و نشانه‌هایی از نگارگری هستیم که به انسان معاصر ختم می‌شوند.

یکی از عکس‌های محیطی او نیز درحراج بونامز لندن با قیمت۲۶۴۰دلار به فروش رفته است. در فرودین سال جاری نیز موزه هنرهای معاصر لس‌آنجلس اثر هبوط وی را خریداری کرد.

موزه هنرهای معاصر لس آنجلس بزرگترین موزه هنر در غرب ایالات متحده است که درمساحت بیست هکتار در مرکز لس آنجلس ساخته شده است و اکنون مجموعه های مهمی از جمله دانشگاه و کتابخانه های مهمی را در کنار خود دارد.این موزه علاوه بر هنر آمریکایی لاتین، گرفته از شاهکارهای پیش کلمبیایی آثار هنرمندان مدرن و معاصر از جمله دیگو ریورا، فریدا کالو. و... اثار هنرمندان اسیایی و هنر اسلامی را در خود دارد.

حجت امانی متولد 1357 در لرستان، دانش‌آموخته نقاشی در مقطع کارشناسی و پژوهش هنر در مقطع کارشناسی ارشد است. ایشان فارغ التحصیل از انجمن خوشنویسان ایران بوده و مراحل فوق ممتاز را نزد استاد معین الکتاب اصفهانی و ابوالوفا حسینی گذرانده است. آثار امانی تاکنون در بیش از 20 نمایشگاه گروهی و انفرادی در داخل و خارج کشور به نمایش درآمده و چندین نمایشگاه خوشنویسی و ورکشاپ خوشنویسی در ترکیه، لندن، لیتوانی و آلمان داشته است است. وی از سال 83 تا کنون بروی کتیبه های ابنیه ایران پژوهش می کند.

پیشتر حجت امانی آثارخود را دریک نمایشگاه گروهی با عنوان سه جهان در یک جا که با حضور ایران، لیتوانیا و انگلیس در لیتوانیا برگزار شده بود به نمایش گذاشت و پس از آن برای نخستین بار نمایشگاهی چیدمانی از آثار سه هنرمند لیتوانی با عنوان "خودآیی" درگالری خیال نو موسسه صبا برگزار شد.

کد خبر 228549
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز