شنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۸
۰ نفر

گروه ادب و هنر: اکسپوی۹۱به‌عنوان رویدادی که به نمایش و فروش تابلو و مجسمه اختصاص دارد، سال گذشته برگزار شد و تعدادی اثر هم از سوی نهادها و افراد مختلف خریداری شد اما دبیر اجرایی اکسپو به مهر گفته هنوز پول هنرمندان تسویه نشده و حتی آثار برخی خریداران هم به آنها داده نشده است.

سال گذشته معاونت هنری ارشاد با استفاده از بازوی اجرایی خود یعنی بنیاد رودکی اقدام به برگزاری اکسپوی 91 در تیرماه سال گذشته کرد که این نمایشگاه و فروشگاه نزدیک به یک‌ماه به‌کار خود ادامه داد و در نهایت با اعلام مبالغی از سوی معاونت هنری دولت دهم، اکسپو به پایان راه خود رسید. بعد از پایان اکسپو و تا امروز هنوز گلایه‌های هنرمندان مبنی بر عدم‌خرید دستگاه‌های دولتی از اکسپوی91 پا برجاست و اما مسئله‌ دیگر این است که هنوز تعدادی از هنرمندان از مدیران اکسپو طلبکار هستند و وزارت ارشاد بعد از یکسال نتوانسته مبالغ طلب این هنرمندان را بپردازد. در حال حاضر وضعیت به‌گونه‌ای شده که حتی صدای خریداران نیز درآمده است. گویا برخی از نهادها و سازمان‌ها هنوز آثار خریداری‌شده خود را تحویل نگرفته‌اند؛ این درحالی است که پول آثار هنری را تمام و کمال به بنیاد رودکی داده‌اند.

درحالی‌که معاون هنری سابق ارشاد چندی پیش اعلام کرده‌بود که تمام بدهی‌های مدیریت متبوع خود را پرداخت می‌کند و بعد مدیریت خود را تحویل دولت بعدی می‌دهد اما جواد صادقی، دبیر اجرایی اکسپوی 91 به مهر گفت: بدهی‌های معاونت هنری هنوز هم به پایان نرسیده است. به گفته وی بخش اعظم بدهی‌های معاونت هنری که نزدیک به 600میلیون تومان بود، توسط مؤسسه توسعه هنرهای معاصر و با همکاری مدیر این مؤسسه پرداخت شد ولی 2‌ماه پیش این مؤسسه اعلام کرد که دیگر هیچ پرداختی نخواهد داشت. دبیر اجرایی اکسپو به فروش و عدم‌تحویل برخی آثار به خریداران اکسپوی 91 نیز اشاره کرده و گفته: برخی نهادها یا برخی افراد هستند که آثاری از اکسپو انتخاب کرده و پول آنها را هم به بنیاد رودکی داده‌اند درصورتی که بنیاد پول آنها را نه به هنرمندان و نه به تیم اجرایی داده است.

کد خبر 230982
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز