همشهری‌آنلاین: امروز (19جون، 29 خردادماه) نقش‌آفرینی جیم کری در قسمت دوم فیلم کمدی "خنگ و خنگ‌تر"، جان تراولتا و دریافت گوی بلورین یک عمر دستاورد هنری کارلووی‌واری، فروش رمان عتیقه "فرانکشتاین" به قیمت 110 هزار پوند، نقش‌آفرینی جنیفر لوپز در کنار آنتونیو باندراس در درام"˝33"، انصراف رایان رینولدز از همکاری با پروژه "˝کوه‌نشین" و اهداء جایزه 50 هزار دلاری فستیوال آینه به یک فیلم چینی، از جمله خبرها و مطالب جالب توجه روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های بین‌المللی است که خواندن آن‌ها خالی از لطف نیست.

روزنامه

به گزارش سرویس بین‌الملل هنرآنلاین، نقش‌آفرینی جیم کری در قسمت دوم فیلم کمدی "خنگ و خنگ‌تر" یکی از مطالب هالیوودنیوز بود.

ظاهرا پس از کشمکش‌های فراوان سرانجام کمپانی یونیورسال پس از انصراف کمپانی برادران وارنر از ساخت قسمت دوم این کمدی معروف،مسئولیت ساخت قسمت دوم فیلم کمدی "خنگ و خنگ‌تر" را برعهده گرفته و کارگردانی قسمت دوم این فیلم را نیز مجددا بابی و پیتر فارلی برعهده گرفتند.

 قرار است فیلم‌برداری قسمت دوم "خنگ‌ و خنگ‌تر" از تابستان امسال آغاز شود تا این فیلم کمدی برای اکران در سال آینده میلادی و همزمان با بیستمین‌ سالگرد ساخت قسمت اول آماده شود.

ورایتی از اعطاء جایزه یک عمر دستاورد هنری و سینمایی فستیوال بین‌المللی فیلم کارلووی‌واری در سال 2013، به جان تراولتا، بازیگر شناخته شده و مطرح آمریکایی خبر داده و نوشته: به گفته مسئولان برگزارکننده فستیوال بین‌المللی فیلم کارلووی‌واری، امسال در مراسم افتتاحیه این فستیوال بین‌المللی، گوی بلورین یک عمر دستاورد هنری و سینمایی به جان تراولتا اعطاء می‌شود.

بارتوسکا، رئیس این رویداد سینمایی در این‌باره گفته: جان تراوالتا هنرمندی با استعداد باورنکردنی است و جدا از محبوبیت فراوان، توانسته در صنعت سینما نیز اعتبار فراوانی به‌دست آورد. سهم به‌سزای او در صنعت سینما غیرقابل انکار است و ما از حضور او در ابنجا که هم‌زمان با نمایش جدیدترین فیلم این بازیگر سرشناس است بسیار خوشحال هستیم.

تلگراف در مطلبی از فروش نسخه‌ سال 1818 میلادی رمان معروف "فرانکشتاین" نوشته مری شلی به قیمت 110 هزار پوند در در نمایشگاه سالانه‌ لندن خبر داده و نوشته: یکی از قدیمی‌ترین نسخه‌های "فرانکشتاین" نوشته مری شلی، که قدمت آن به سال 1818 میلادی می‌رسد‌، به قیمت 110 هزار پوند در حراجی بین‌المللی کتاب‌های قدیمی لندن خریداری شد.

در نمایشگاه سالانه‌ لندن کتاب‌ها‌، نقشه‌ها،‌ دست نوشته‌ها‌، عکس‌ها‌ و دیگر مدارک چاپی نایاب در معرض دید و فروش خریداران بین‌المللی قرار می‌گیرد. شاهکار مری شلی که به "پرومته‌ مدرن" شهرت دارد‌، از اولین رمان‌های ترسناک انگلیسی به حساب می‌آید و تاکنون بارها مورد اقتباس سینمایی‌، تلویزیونی و نمایشی قرار گرفته است. همچنین رمان سه جلدی فرانکشتاین در اولین روز برگزاری نمایشگاه لندن از سوی پیتر هارنیگتون عرضه شد و مجموعه‌داری آمریکایی آن را خریداری کرد.

Imdb news در خبری اختصاصی از قطعی‌شدن نقش‌آفرینی جنیفر لوپز در کنار آنتونیو باندراس در درام سینمایی"33" با کارگردانی پاتریکیا ریگن خبر داده است.

فیلم‌نامه درام"33" را میکو آلان و جوز ریورا به‌صورت مشترک به رشته تحریر درآوردند و داستان آن برگرفته از حادثه ریزش یکی از معادن کشور شیلی است که سال 2010 میلادی به وقوع پیوست . این حادثه به حبس 33 معدنچی در اتاق کنترل معدن در زیر زمین منجر شد. پس از این حادثه و به دلیل دشواری عملیات نجات معدنچیان از زیر زمین، تیم ویژه‌ای از ناسا مامور نجات آنها شد و نهایتا 33 معدنچی محبوس در زیرزمین پس از 69 روز عملیات طاقت‌فرسا و سخت نجات داده شدند.

در درام سینمایی 33 که کمپانی فونیکس پیکچرز تهیه‌ و تولید آن را برعهده دارد، تاکنون بازی مارتین شین، آنتونیو باندراس، جنفیر لوپز و رودریگو سانتوزو قطعی شده و انتخاب دیگر بازیگران و عوامل سازنده این فیلم که قرار است برای سال 2014 میلادی روانه پرده‌های سینماهای جهان بشود، ادامه دارد.

اسکرین‌دیلی هم در خبری نوشته: رایان رینولدز در نسخه جدید و احیا شده "کوه‌نشین" بازی نمی‌کند و از همکاری با این پروژه پرخرج سینمایی انصراف‌داده است. کناره‌گیری رایان رینولدز از پروژه "های لندر" در شرایطی صورت می‌گیرد که مسئولان شرکت سومیت اینترتینمنت به دنبال یک فیلم‌ساز مناسب برای این فیلم خود بودند. نسخه اصلی "های لندر" را راسل مولکاهی در سال 1986 میلادی کارگردانی کرد و کریستوفر لامبرت و شون کانری بازیگران اصلی آن بودند. قصه فیلم درباره جوانی است که از قدرت‌های ویژه‌ای برخوردار است و قدمتی چند هزار ساله دارد.

دلیل کناره‌گیری رایان رینولدز از نسخه جدید "های لندر" اعلام نشده و خود او و تهیه‌کنندگان فیلم هم ترجیح داده‌اند در این‌رابطه صحبتی نکنند.

خبرگزاری ریانووستی در خبری از برنده‌شدن فیلم سینمایی"تخم مرغ و سنگ" با کارگردانی هوانگ جی، کارگردان شناخته شده سینمای چین، به ارزش 50 هزار دلار در هفتمین دوره فستیوال بین‌المللی فیلم آینه در روسیه خبر داده و نوشته: فستیوال بین‌المللی فیلم آینه از سال 2007 میلادی و به افتخار آندری تارکوفسکی، فیلم‌ساز شناخته شده و صاحب‌سبک سینما و از پدران صنعت سینمای روسیه، در منطقه ایوانوف، زادگاه این فیلم‌ساز برگزار می‌شود.

امسال و در پایان هفتمین دوره برگزاری این فستیوال هوانگ جی، کارگردان زن چینی توانست با فیلم "تخم مرغ و سنگ"جایزه بزرگ 50 هزار دلاری این رویداد سینمایی را از آن خود کند.

کد خبر 219598
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز