همشهری آنلاین: سفر تبلیغاتی ویل اسمیت به مسکو، اهداء جایزه بین‌المللی کافکا به آموس اوز، آغاز پیش‌تولید قسمت چهارم فیلم مرد آهنی، سی‌تی‌اسکن یک ویولون که ادعا می‌شود مسافر تایتانیک بوده، اعطاء مدرک دکتری افتخاری به بن افلک و اعلام زمان دقیق اکران فیلم ˝هجرت˝ ریدلی اسکات از جمله عناوین جالب توجهی بود که امروز (28 می، 7 خرداد) روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های بین‌المللی به انعکاس آنها پرداختند.

روزنامه

به گزارش سرویس بین‌الملل هنرآنلاین، ریانوستی از حضور ویل اسمیت، بازیگر شناخته شده و مطرح هالیود به همراه فرزند 16 ساله‌اش، جیدن، در مسکو خبر داده است.

ویل اسمیت در راستای برنامه تبلیغاتی فیلم "After Earth" به مسکو سفر کرد. اکران این فیلم از هفته آینده در سینماهای مسکو آغاز می‌شود.

واشنگتن‌پست در خبری از اهداء جایزه معتبر بین‌المللی فرانتس کافکا در سال 2013 خبر داده و نوشته: آموس اوز، نویسنده، فعال سیاسی و استاد ادبیات دانشگاه بن گوریون که به خاطر مخالفت‌هایش با سیاست‌های اسرائیل (رژیم صهیونیستی) و کتاب‌هایی که دراین‌باره نوشته در جهان شناخته می‌شود، برنده جایزه فرانتس کافکا شد.

این جایزه‌ بین‌المللی به ارزش 10 هزار دلار، به پاس فعالیت‌های ادبی این نویسنده، طی مراسمی در ماه اکتبر سال جاری میلادی در شهر پراگ از سوی هیات داوران به این نویسنده 70 ساله اهداء می‌شود.

آغاز پیش‌تولید قسمت چهارم فیلم مرد آهنی توسط کمپانی فیلمسازی مارول هم یکی از خبرهای ددلاین‌نیوز بود. ظاهرا پس از موفقیت قسمت سوم این اکشن ابرقهرمانانه در گیشه، کمپانی فیلمسازی مارول به همراه کمپانی دیزنی مرحله پیش‌تولید چهارمین قسمت این مجموعه را آغاز کردند.

اقدام این دو کمپانی در حالی است که رابرت داونی جونیور، بازیگر اصلی مرد آهنی اعلام کرده که دیگر با این مجموعه فیلم همکاری نخواهد کرد و به همین خاطر کمپانی دیزنی و مارول به دنبال بازیگر جایگرین برای "مرد آهنی4" هستند.

از تیترهای جالب بی.بی.سی این که یک ویولن که گفته می‌شود صاحب آن از نوازندگان یکی از گروه‌های موسیقی حاضر در کشتی تایتانیک بوده، سی‌تی‌اسکن شد.

پس از این اقدام کارشناسان از درستی این ادعا که از هفت سال پیش مطرح شده خبر دادند و گفتند که دیگر هیچ شکی در مورد این که این ویولن از مسافران کشتی تایتانیک بوده وجود ندارد. این ساز آنتیک که قرار است طی ماه جاری میلادی پس از نمایش در آمریکا به حراج گذاشته شود به دلیل آن که درون یک کیفی چرمی محکم قرار داشته تقریبا سالم مانده است.

اعطاء مدرک دکتری افتخاری از سوی دانشگاه بروان به بن افلک، یکی از تیترهای لس‌آنجلس تایمز وهالیوودریپورتر بود. بن‌افلک، بازیگر و کارگردان هالیوود که پس از فیلم جنجالی و بحث برانگیز "آرگو" توانست جایزه اسکار بهترین فیلم را از آن خود کند، از دانشگاه براون مدرک دکترای افتخاری در رشته هنرهای زیبا را دریافت کرد.

و بالاخره این که ایندی‌وایر در خبری از اعلام زمان دقیق اکران فیلم هجرت ساخته ریدلی اسکات خبر داد. در این مطلب آمده: کمپانی برادران وارنر و فاکس قرن بیستم با انتشار یک بیانیه مشترک، زمان دقیق اکران درام حماسی تاریخی ˝هجرت˝ از جدیدترین ساخته‌های ریدلی اسکات، کارگردان و تهیه‌کننده شناخته شده هالیوود را مشخص کردند. بر این اساس فیلم سینمایی "هجرت" (Exodus) با کارگردانی ریدلی اسکات از روز 12 ماه دسامبر 2014 میلادی (21 آذرماه) در سینماهای سراسر جهان روی پرده می‌رود.

ریدلی اسکات پس از انصراف استیون اسپیلبرگ، سکان کارگردانی درام تاریخی "هجرت" که روایتی از زندگی حضرت موسی(ع) و مهاجرت قوم بنی‌اسرائیل است را برعهده گرفت. پیش از او قرار بود استیون اسپیلبرگ این فیلم را جلوی دوربین ببرد اما پس از عدم توافق با سازندگان این فیلم، ریدلی اسکات جایگزین او شد.

کد خبر 216421
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز